Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Dressage - 19 mars 2011 21:29

Idag har det varit helt underbart härligt väder här i Lund. Även om det inte var högsommarvärme med tillhörande bad i havet så var det ändå en oerhört skön vårvärme som log mot mig idag. "Bara" fem grader varmt, förvisso. Men härligt mjuka gräs och grusvägar och ändå så pass behagligt att uteritt i bara fleecetröja och väst inte medförde förfrysningsskador på samtliga extremiteter.


Dagen började med ett besök hos Bengst Hästsport där Equipe Rose lånades hem. Med mig hem följde även Dodson & Horell Breathe Free - en specialmix av örter anpassade för att understödja luftvägssystemet. Den innehåller även ett tillskott av unika antioxidanter som har vetenskapligt kunnat påvisas ha positiv effekt på hästar med luftvägslidande. Jag blir alltid lika glad när jag kommer in i Bengts Hästsportbutik - här finns ett otroligt stort utbud! Dessutom är det en butik med härlig klass och atmosfär - ja, här kan jag gå hur länge som helst :o) Efter mockning, matsättning och spolning av lerinpackade ben väntade en riktigt härlig uteritt i det vackra vårvädret.


Herr Grå hade gått och blivit herr stel på de här dagarna han inte arbetat. Något vi fick råda bot på! Där var lite att jobba med :o) Efter 70 % tillryggalagd sträcka av vår tur så lossnade han och så blev han så där osannolikt fin som bara han kan bli :o) Han flög fram och var otroligt eftergiven! När jag kom hem med en härligt eldig grålle ville jag visa lite trav för M (mest för att försäkra mig om att hon också tyckte att han rörde sig ok). Hon utbrast att Aramis rörde sig helt fantastiskt - och i ärlighetens namn; han kändes riktigt, riktigt trevlig! Men man får jobba för det :o)


Nu - en traditionell STOR kopp te, en vovve att krypa upp bredvid i soffan och en god film! Strålande avslut på en strålande dag!


  



Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards