Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Dressyrdam och dressyrhäst i marinblått

Av Dressage - 1 mars 2011 22:25

Idag stod färgen marinblått på agendan! Jag var ju bara tvungen att testa mina nya marinblåa ridbyxor (som jag verkligen stortrivs i). Misen fick lammullsvojlock under krigssadeln, fyra marinblå lindor på benen, marinblått ylletäcke med fläta i silver :o) Sedan var vi matchade och redo att gå in i ridhuset. Eftersom Aramis inte drönat runt i ridhuset på flera dagar så var vi taggade på ett härligt pass inomhus! Började med att skritta honom runt och låg i fomen - han tog fint stöd med detsamma och efter ett tag började jag jobba med skolor utmed långsidorna. När jag travat ett varv med ylletäcket flaxandes i vinden togs detta av av en vänlig förbipasserande själ.


Arbetade vidare med skolor i trav, viktfördelning akterut och accepterande av skänkel och bett. Aramis trampade även en del och detta med BRAVUR! Måste ta och filma hans tramp nu så att ni får se (nåja, det är förstås inte någon tävlingsmässig tramp ännu, men det har hänt lite sedan sist). Jag avslutade passet med en riktigt fin diagonalsluta i galopp och klämde till ett klockrent byte när jag nådde långsidan *love*! Jag satt faktiskt bara och log hela passet! Ett löjligt glatt leende! Jag vet inte vad som hänt den senaste tiden - men något är det ;o) Aramis känns så otroligt fin. Jag har verkligen varit extremt noggrann med min egen vänstersida eftersom jag är klart svagare här - då blir ju även Aramis svagare där... Och jag tror egentligen att jag genom alla år varit väldigt svag här utan att jobba med det ordentligt. Idag kände jag för första gången att jag inte satt snett i sadeln när jag stod i fältsits och galopperade av Aramis i rund form.


Imorgon - träning för Elisabeth Engnes.


Trevlig afton önskas!
  

 
 
Ingen bild

Angelika & Arne

2 mars 2011 06:33

Hejsan hoppsan!
Jag blir så glad av att läsa att det går bra för er :) och jag måste nog säga att lite kommer säkert från allt skrittarbete( som jag tycker mååååånga ryttare glömmer numera)
Sen handlar allting om rätt inställning.. Man ska aldrig ge upp :)
Jag hoppas att jag kan komma ner snart och få se era konster och bli inspirerad själv :)
Massa kramar!!

 
Linda

Linda

2 mars 2011 09:10

mer bilder och filmer skulle vara väldigt uppskattat från min sida ;)

http://lindamart.bloggplatsen.se

 
emily

emily

2 mars 2011 10:42

Vad roligt att höra Liv! Har följt dig och Aramis så länge att det känns nästan som att jag känner er, även om jag inte gör det :-) Grattis till era framgångar som jag är fullständigt övertygad kommer från din strävan att alltid sätta hästen först och göra denne rättvisa!

http://livetmedella.blogg.se

 
Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

2 mars 2011 10:56

Vad härligt det låter!

Kul med träning för E.E - för mig kommer hennes namn för evigt vara förknippat med ångest dock eftersom det var hon som hade oturen att döma oss i Laholm i somras när vi till sist utgick pga kraftiga olydnader... *rodnar* :-)

http://frogstomp.blogg.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

2 mars 2011 22:07

Angelika och Arne: Söta du! Jösses vad jag saknar er!!! Du har så rätt - man ska aldrig ge upp! När kommer du ner nästa gång? Vi måste ta en dejt snart! Kan du inte skicka ett sms till mig, har lämnat iväg min lur på service och har inga nummer kvar :o( KRAM KRAM KRAM

Linda: Jag ska göra vad jag kan för att ordna det :o)

Emily: TACK snälla för din fina, fina kommentar! Ja ibland känns det nästan som att jag känner vissa av de som kommenterar också - även om vi aldrig setts live :o) Haha!

Så glad jag blir av dina ord! Man gör ju sitt bästa :o)

Sara: Nej men huane mig :o( Det var då inget trevligt minne. Jag ville helst också dra ett svart stort streck med en överstrykningspenna över den gräsliga Laholmshelgen i somras. Buhuuu vad dåligt det gick. Och varmt och klistrigt var det. Träffade EE som hastigast där och jag bara minns att jag tyckte att Aramis gick som usch... Nej, vi glömmer den tävlingen tycker jag :o)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Natalja

Natalja

2 mars 2011 22:55

Åååååh! Blått är min favoritfärg : ) Kraaaaam!

http://latin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards