Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

LC:2 = värdelöst program

Av Dressage - 26 mars 2009 12:08

Har ni spanat in LC:2? Annat var det på min tid när LC:2 var ett trevligt och framförallt unghästvänligt program. Något jag inte tycker att det är längre! Kolla in den här länken och ta er en titt på programmet. Rena rama virrvarret! Och nästan fatta galopp från skritt är det också. Huga :-S

 
 
ylle

ylle

26 mars 2009 15:38

Oj oj, Ylle blev helt snurrig i bollen av att följa pilarna... HUR ska man komma ihåg det här virrvarret, jag håller med Dig!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

26 mars 2009 15:44

Tänk så olika vi tycker. Jag tycker nya LC:2 är mycket bättre och mer pedagogiskt upplagt, man får mer hjälp att hålla hästarna i balans och på hjälperna. Förut tyckte jag att man bara red runt-runt-runt.

http://www.bouncy.blogg.se/ny

 
Jessica

Jessica

26 mars 2009 16:03

Ja, det var lite konstigt. Avbrott till trav mitt på diagonalen?? Sen är väl fri skritt ingen höjdare heller (eller rättare sagt - momentet där man ska korta upp tyglarna brukar inte vara någon höjdare).

Hur som helst så håller jag tummarna för er! =)

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

Annelie

26 mars 2009 16:04

Åh, jag håller med! Red nya LC:2án i helgen (visserligen utan att ha ridit igenom det först, någonsin...) och det var inte det allra roligaste jag varit med om! Det är stopp och sväng mest hela tiden ;-) Tacka vet jag LB på lång bana! Så man hinner galoppera på lite... Tack för en jättebra blogg, riktigt beroendeframkallande att följa dig och Aramis, som verkligen verkar vara en toppenfin häst! Kram :-)

 
Aramis

Aramis

26 mars 2009 22:14

Ylle: Ja fråga mig inte hur jag ska komma ihåg det här :-S
_____________________

Kerstin: Det är härligt att man tycker så olika - tänk vad tråkig världen skulle bli om alla tyckte samma! Vi får se hur det går på söndag...
______________________

Jessica: Det där programmet kommer jag aldrig riktigt att förstå mig på, precis som du säger - sakta av till skritt mitt på diagonalen? Svårighetsgraden i detta program tycker jag är mycket högre än i tex LA:4. :) Märkligt... Kram :) och tack för tumhållning :)
_____________________

Annelie: Håller helt och hållet med dig! Hoppas inte jag glömmer banan :-S Jaaaa LB på lång bana - det är grejer det! Så roligt att du tycker om bloggen! Och så häärligt att den är beroendeframkallande :) Varmt välkommen åter och tack för ditt fina beröm :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

27 mars 2009 08:48

Nu har jag också kollat in programmet. Har inte själv ridit det, men spontant tycker jag det verkar bra för du måste ha en helt annan "kontroll" /lydnad på din häst än när du kan dundra in i sargen för att få stopp efter en diagonal. Bra att dom uppmuntrar "rätt ridning" redan från dom lägsta klasserna - tycker lilla jag! ;-)

http://medryttare.bloggspace.se

 
Aramis

Aramis

27 mars 2009 11:58

Nämen, se där. Åter en som gillar programmet. Ja alla är vi olika :) Jag red det för ett år sedan och minns att det var så ini bänkens rörigt och hastigt. Man kom aldrig till ridning - hela tiden hände det nya saker och väldigt korta sträckor och korta moment. Nej! Fram för långa härliga sträckor där man kan segla på bara, ha ha :)

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards