Direktlänk till inlägg 23 mars 2009
Har varit och hämtat sadeln hos Tim i Flyinge, så skönt att återse min knöliga (men ack så fina) Passiersadel! Vill inte sitta och rida längre i min gamla stenhårda Wintec :-( När jag hämtat sadeln åkte jag direkt till stallet, tog in Aramis från hagen och ryktade och spolade ben! Strax därefter dök sadelutprovaren upp. Det var väldigt spännande - vad skulle hon säga om min Passier och Aramis? Kan de två bli ett par? Jag hade bett sadelutprovaren att objektivt titta på både häst och sadel utan att försöka sälja in en annan sadel eller ett nytt märke! Det finn för få människor, kunniga, som gör detta och en jättestor eloge till "min" sadelutprovare som ställde upp på detta! Nåväl, sadeln visade sig faktiskt passa Aramis riktigt fint i de fletsa vinklar. Aramis djupaste punkt på ryggen stämde väl överens med sadelns djupaste punkt :) När Aramis ska resa upp ryggen så förflyttas denna punkt, men sadeln hängde med fint och kommer i detta läge att ligga helt plant (inte varken i fram- eller bakvikt)! Alltså - sadeln och Aramis rygg har de bästa förutsättningar! Dock måste den stoppas om och modelleras om på några ställen. Först och främst så måste naturligtvis stoppnigen göras om (den är helt knölig och bucklig undertill) (SE DEN RÖDA MARKERINGEN PÅ BILDEN), likaså måste stoppning framtill på undersidan tas bort - här är den alldeles för mycket stoppad (SE DEN BLÅ MARKERINGEN PÅ BILDEN)! Sedan ska all stoppning tas bort på sidan av sadeln, ungefär där bogbladet och bogen är placerad (SE DEN GRÖNA MARKERINGEN PÅ BILDEN). På återhörande go vänner!
Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | |||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | |||
30 | 31 | ||||||||
|