Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Longering och trevligt i stallet

Av Dressage - 7 mars 2009 23:45

Kom till stalet vid 16.30 idag, började med att mocka ut halva (eller nästan hela) boxen, strödde in ny härlig halm och fixade höpåsar och ställde matspann. Hade Aramis i spolspiltan så länge och började, när jag fixat klart det andra, rykta honom, fick vita skydd på frambenen idag, på med tömkörningsgjord, schabrak, träns, ländtäcke och inspänningstyglar och sedan bar det av ut till ridbanan. Longeringen gick fint, går och smygställer lite svagt utåt så jag jobbade lite med att få honom rund i sidan. Svårt dock när man inte sitter på eftersom det blir lite problematiskt att stoppa baken från att flytta sig. I galoppen fick han busa lite :) Longerade max 10 minuter. Vill inte slita längre än så på benen. Förresten så fick han in några riktiga "flashvarv", blåste ut som tusan genom båda näsborrarna, höjde upp svansen rakt upp och dansade fram i passage. Fick tydligen syn på något väldigt farligt i något buskage (något matte däremot inte såg) :) Imorgon är det träning - ska se om jag inte kan försöka filma lite :) På bilden nedan står Aramis och väntar på mig medan jag är inne i sadelkammaren och hämtar träns och annat. Han bor förresten i boxen direkt till vänster om spolspiltan - har perfekt koll på alla som kommer och går :)

 
 
Jessica

Jessica

8 mars 2009 15:15

Tack! Jag hoppas och tror att det kommer att bli kanon att stå i ett stall med ridhus! Det är vackert med snö men för tillfället är den inte så praktisk, det är så mycket snö i skogen nu att det är omöjligt att rida där! Så nu är jag laddad för att träna "på riktigt". =)

Kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Johanna

Johanna

8 mars 2009 16:27

Åh, jag älskar verkligen din blogg! Ser att du, liksom jag, även är inne på Emelie Brolins blogg... Era två är mina absoluta favvis-häst-bloggar!!! Ser fram emot film från träningen som jag hoppas du lägger ut. Lycka till med din fiiiiina häst! :-)

http://www.brukstorpets.se

 
solstrålen

solstrålen

8 mars 2009 16:30

Ja, det vore kul att få se film=) ha en fortsatt trevlig söndag=) kram

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
Aramis

Aramis

8 mars 2009 17:40

Jessica: Ja även om det är vackert med snö så är det inte alltid så fördelaktigt ;) Kram :)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

8 mars 2009 17:42

Johanna: Vad glad jag blir för ditt fina beröm! Och så kul att du tycker om den :) Du är varmt välkommen tillbaka :) Jämmer och elände, men någon film blev det minsann inte :( Lägger in lite foton från kvalitetsbedömningen istället :)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

8 mars 2009 17:45

Hur gick det idag Solstrålen? Har tänkt på er :) Hoppas strålande! Min träning gick lysande, men tyvärr strejkade kameran :( Men på lördag hoppas jag få till lite filmning :) Kram :)

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards