Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Förlåt, men hur orkar folk...

Av Dressage - 13 januari 2011 10:53

Inspirerad av Matildas fina blogg med tillhörande osedvanligt kloka och intressanta inlägg måste jag nu också (färgad av ett tidigare inlägg skrivet av bloggförfattarinnan) ställa mig frågan; HUR ORKAR FOLK? Hur orkar folk bry sig så infernaliskt mycket om ANDRA?

Jag läser verkligen inte allt för många bloggar (nyss nämnda, Latin, Therre, Ida, Ida samt Jenny hör till min dagliga skörd) - detta är trevliga och glada bloggar som gör mig glad och ger mig något på ett sådär lagom personligt plan. Men ibland ramlar jag förstås över andra bloggar och så fastnar man och kan inte annat än förundras. Okej, bloggar skrivna av barn har jag inte så mycket att säga om. Men människor över i alla fall 20 år - hur orkar de hålla på och mala om varför vissa rider med sådana lindor när det finns sådana skydd. Eller hur kan man rida eller inte rida med ländtäcke eller hur kan man låta sin häst ha inget, ett, två eller tre täcken på sig i hagen eller hur kan man köpa ett så dyrt träns till sin häst eller hur kan man ge sin häst si och så mycket eller lite foder. Var de lägger sina pengar, hur de lägger sina pengar, hur de har råd, hur de inte har råd... och bla bla bla bla! GAAAAAHHHH!!!! Hur ORKAR man BRY SIG???

Visst - alla är vi olika och har olika intressen och lägger vår energi på olika saker. Jag tycker bara att det är så fantastiskt att man ids lägga ner så mycket energi på vad andra människor gör eller inte gör med sina hästar eller sig själv. Men, som sagt - alla är vi olika - och väl är det :o)

Kram banan!
  
Bild lånad från google

 
 
Jennie Kristensson

Jennie Kristensson

13 januari 2011 11:27

Fan vad du e vettig människa!!!! Oh tack! Tänk om fler häst människor kunde tänka som dig..... Tyvärr är avensjuka en stor del av ridsporten...

http://jenniekristensson.blogspot.com

 
Jenny Persson

Jenny Persson

13 januari 2011 23:54

Ja du, det där har jag också undrat många gånger. Man blir ju så trött... :-/

http://www.fideliochenhorningen.onsugar.com

 
Frela

Frela

14 januari 2011 09:03

Pusst, oj så skönt!! Jag tycker också att det är härligt att var och får bestämma själv!! Vill man ha en naken luddig häst/ponny så ok och vill man ha 18 täcken så ok..=))

http://www.trumsamumma.blogspot.com

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

14 januari 2011 10:25

Jennie: Tackar tackar :o) Jag tror också att avundsjuka ligger bakom i många fall. Önskar som du att fler kunde bara bry sig om sig och sitt och "skita" i alla andra :o)

Jenny: Trött är precis det rätta ordet :o) Ha ha, men de måste vara ännu tröttare som ödslar så mycket energi på att bry sig så mycket *fniss*! Kram

Frela: Jag håller HELT och HÅLLET med dig! Vill jag har femtiosju broddar i varje hov, låta min häst gå klädd i rosa täcke, aldrig rida - you name it!!! Var och en är salig i sin tro :o)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

14 januari 2011 16:42

Bra inlägg!!!!!! :)

 
Aramis - en dressyrblogg

Aramis - en dressyrblogg

14 januari 2011 17:15

Malin: TACK :o)

http://aramise.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

15 januari 2011 14:29

Tänkte just skriva "var och en blir salig på sin tro" - men ser att Du svarat så ovanför. Så det blev inget inlägg!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis - en dressyrblogg

Aramis - en dressyrblogg

15 januari 2011 14:52

Ylle: Ja men så skönt! Då är vi ganska lika du och jag :o)

http://aramise.bloggagratis.se

 
Matilda

Matilda

15 januari 2011 19:11

Ja jag instämmer till fullo!!!

http://showjumper.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards