Alla inlägg den 23 november 2010

Av Dressage - 23 november 2010 10:28

Som ni alla redan vet ska alltså Aramis få komma iväg på rehabilitering och få ha det skönt några veckor! Jag har nu konstaterat att hans knutor på ryggen börjat bli mindre - och något annat har också slagit mig; jag misstänker att Aramis har magsår. Finns det någon läsare som har erfarenhet av detta hos häst? Aramis står ofta i boxen och sparkar för sig själv med ett bakben som han slår ner i golvet. Han lägger ofta öronen utan anledning och hans avföring (ursäkta herrn, hi hi) doftar inte hallon om man så säger. Den luktar snarare "hej kom och hjälp mig". Dessutom är han väldigt stingslig när man borstar honom runt magområdet. Till detta är han även väldigt känslig och sur vid spänning av sadelgjorden.

Jag ska idag ta och bege mig till trav- och galoppshopen vid Jägersro - de ska enligt utsago vara väldigt duktiga och kunniga. Jag återkommer ikväll och berättar mer om vad jag fått med mig hem i både kuskaps- och foderform :o)

  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards