Alla inlägg den 5 november 2010

Av Dressage - 5 november 2010 21:43

Igår var jag och Rigoletto med tillhörande medryttare ute i mörkret och red. Det var en riktigt härlig nattlig tur (även om klockan inte var mer än fem när vi gav oss ut). Kom bort till banvallen och efter att ha travat denna ner blev det galopp hela långa vägen tillbaka. Perfekt träning för hästarna att ligga och jobba i lagom "flås"tempo. Jag själv ställde mig upp i fältsits, kurade ihop mig bakom Aramis lååånga hals, kortade upp tyglarna ordentligt, höjde handställningen och vilade mina händer mot Aramis mankam. Framför mig såg jag bara två vita öron som for fram i mörkret - det var en härlig och lite kuslig känsla :o) Hästarna var jätteduktiga och fick sedan skritta hela vägen hem där kvällsmaten väntade.

Idag blev det två besök i stallet, men inte blev det någon ridning för det :o( Min käre pojkväns flyg blev inställt och han blev därför ombokad till en tidigare flight vilket rörde om lite i dagsplaneringen. Istället blev det lite pyssel med båda hästarna - och imorgon är det tävling för Aramis och mig!

Hoppas ni får en härlig helg!

Nedan: Aramis rister på sig :o)
  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards