Alla inlägg den 20 november 2010

Av Dressage - 20 november 2010 23:45

Idag har en härlig dag förflutit - det har gått minst sagt i ett och det är först nu jag får lite tid för min älskade vän datorn :o) Var i stallet vid kvart i nio och möttes av mängder av förväntansfulla ekipage som red fram sina hästar och ponnyer på utebanan; idag stod nämligen pay&jump på schemat hos Grevie hästcenter. Rigoletto bushäst skulle få vara med och spexa runt med sin medryttare och jag var naturligtvis på plats för att beundra ekipaget! Pixebus var superladdad på framridningen, det lyste i hans ögon och hela han var full av bus :o) I hade lite problem med att hålla honom på mattan - och Rigoletto passade på att visa sina allra finaste konster medan jag stod och tjöt av skratt utmed banan. När Rigoletto och I var uppvärmda och redo för att anta utmaningen lotsades de in i ridhuset och snart gick starten! Rigoletto och I gjorde en enastående fin ritt; mycket städat och välbalanserat tog de sig över varje hinder prickfritt! Pixebus fick rosett och en glad I var det som kom ut från banan :o)

På Aramisfronten intet nytt. Han vilar och i hopp om att allt vad märkliga knölar ska ge sig av (har tagit bort korn samt alfa) (minska ner på proteinet). Dessutom har vi haft lite bekymmer med sadeln och "nerverna" vilket sammantaget lett till att jag beslutat mig för att "eftersäsongsvila" herr Grå en tid. Under denna vila ska jag naturligtvis noggrannt beakta hans knölar, jag ska införskaffa i en ny sadelgjord (fransk sådan - speciellt utvecklad för hästar med sadeltvång) - dessutom ska jag också köpa "dopingpreparat" (nej det är ju inte dopingpreparat) som ska göra Aramis till en något lugnare och mer sansad individ.

Så när knölarna är ett minne blott, när sadelgjorden är införskaffad och Aramis inte längre spänner sig som en fiolsträng vid sadling. När dopingpreparat :o) börjar verka - DÅ är det tid för matte att hoppa upp på ryggen igen!

  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards