Alla inlägg den 1 november 2010

Av Dressage - 1 november 2010 23:25

NU är jag tillbaka och andas lantluft igen - ordningen är återställd :o) Det var, som alltid, underbart att äntligen få pussa på mina små mular igen! En brun (och som alltid lika mysig och go) och så en grå (en riktig sur en, ha ha). När jag mockat och fixat till Pixebus och hans mat och pratat med stallkamrat B, styrde jag ner mot stora stallet där Aramis väntade. Ordnade hans mat och tog sedan ut honom i gången. Borstade och beundrade hans nya hovar - han såg såå fin ut! Sedan blev det svarta lindor, sadel och kandar på. Det är ett tag sedan jag red honom på kandaret och jag har bestämt mig för att börja rida lite mer frekvent på detta huvudlag. Och efter dagens ridpass så har jag förresten bestämt mig för att rida ännu mer på kandaret :o) Aramis gick nämligen ENASTÅENDE! Jag hade räknat med att han skulle vara stel och museiaktig - pyttsan; han var som en riktig gummiboll! Lät stången hänga den första halvan på ridpasset men då han gick så hiimla fint och var så oerhört "tillfreds" (nej - han har inte varit "icke-tillfreds" tidigare, men bara blivit riden en handfull gånger på kandaret) - så samlade jag upp stången och red på båda tyglar. Åhh så fin han var!!! Jobbade mycket med galoppslutor på diagonalen och han var riktigt trevlig! Satte lite tryck i honom i traven mot slutet och han svarade strålande. På lördag är det tävling med Aramis och på söndag är det tävling med Rigoletto :o) Nu kör vi :o) Nattinatt!





MysPixe mumsar hö och ser allmänt nöjd efter ett lyckat ridpass!


Sabre - mitt högt älskade kandar!


Inte syns det väl att jag ger mina hästar morötter efter ridpasset :o)


När man varit duktig dressyrhäst så fär det mums med kvällsmat!
  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards