Alla inlägg den 28 november 2010

Av Dressage - 28 november 2010 22:05

För en herrans massa år sedan dejtade jag en kille som sjöng i Helsingborgs Konserthuskör - en dag bjöd han mig på Carmina Burana (Carl Orff) och Bolero (Ravel). Så fort jag idag hör dessa stycken kan jag ännu färskt minnas känslan av att sitta ensam i publiken medan jag slängde slängkyssar (och tog emot för all del) till killen som stod på scen i en enorm kör som framförde de mest hårresande stycken! Jag bjuder er på båda - jag kan bara säga; lyssna och njut; båda är helt makalöst fantastiska!



Av Dressage - 28 november 2010 16:47

Uhuj! Jisses Amalia! Just nu befinner jag mig i liiiiiite totalkris   Jag besökte ett galleri igår - för att visa mina verk - och galleristen med fru föll för mina små hästar och undrade om jag inte ville vara med på den samlingsutställning som kommer att äga rum om två veckor. Jag KUNDE inte bara stå och säga nej - detta galleri är oerhört välrenommerat i konstkretsar och samarbetar med många kända konstnärer. Det GÅR bara inte att säga nej (trots att jag just nu har nästan TOTAL hästtorka hemma i galleriet). Alltså - produktion på högsta växel hägrar! Som om inte det vore nog har jag en utställning som börjar på lördag, en pågående utställning, en butik som jag förser med hästar samt ytterligare en butik som har mina hästar till försäljning... Och som om detta inte vore nog har jag också besökt Karibakka i Sölvesborg som även de tagit emot ett par verk (med en förhoppning om att det ska kunna bli en framtida utställning). Och på tisadg ska jag besöka ett nytt galleri... Som ni förstår - Panik i verkstan :o)

Som tur är har Aramis det väldigt mycket lugnare :o) Jag har fått flera rapporter som berättar att han har det sååå bra och STORTRIVS i sin ENORMA gräshage :o) Mattes hjärta njuter! Nej - nu måste jag ut i verkstan igen!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards