Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Buhuuuu :o(

Av Dressage - 30 september 2010 20:50

Bah - idag var det minsann inte min dag. Jag kanske är lite drastisk, men hur som helst så gick det inte precis min väg idag. Kom iväg sent till stallet och befarade att jag skulle bli liiiite sen till träningen. På min väg till stallet hamnar jag givetvis bakom någon som kryper fram i fyra kilometer i timmen. När föraren äntligen hittar gaspedalen så står det en polis mitt i gatan och vinkar in mig till sidan (tillsammans med en hel drös andra bilar). Så var det körkorts- samt nykterhetskontroll - och eftersom jag tagit ett stort glas whiskey innan jag satte mig i bilen så fick jag inte köra en meter till... Hahahahaha - lurade jag er nu :o) Nejdå, undertecknad klarade av båda testerna (blunda och försöka föra ihop fingrarna framför ansiktet *fniss*) och kunde köra vidare glad och nöjd. Kom till stallet och kastade ut Aramis i gången, lindade, borstade, sadlade och tränsade i rallyfart och satt snart till häst och skrittade fram. När Aramis var framskrittad travade jag igång, traven kändes lysande trevlig, galoppen likaså. Ja - allt kändes perfekt...fram tills dess att vi skulle börja arbeta med bytena. Tror lite kvalfeber spökar och piloten klantade sig lite i samlingen före bytena. Måste behålla lugnet och inte stirra iväg där uppe i sadeln (säkert ingen som skulle se det för ögat ((förutom min tränare)) men Aramis känner direkt när jag blir lite spänd). I övrigt gick passet strålande fint, både form- och gångartsmässigt. Men som sagt; tagga ner och var cool :o) Efter ridpasset bestämde jag mig för att jag skulle klippa Aramis. Han fick vandra in i boxen och torka upp lite medan jag ägnade mig åt att prata med trevliga Å och B.
  
En halvtimme senare var Aramis torr och saxen åkte fram   Den fick dock inte se dagens ljus många minuter; Aramis var totalt skräckslagen och visade prov på högre skolan där inne i spolspiltan. Det var bara en ren tidsfråga innan han skulle gå omkull där på det hala golvet. Öronen var fullproppade med bomull och på huvudet hade han en mössa... Jag fick tre kvart senare ställa in honom i boxen och konstaterade samtidigt att det blir till att ringa veterinären och ge sedalin om det ska gå att avlägsna vinterkostymen. Ja det var min stalldag det :o) Bjuder på en liten favorit :o) Trevlig kväll! 

 
 
Marit

Marit

30 september 2010 23:42

Förstår om du har "kvalfeber" men det går säkert bra! Jag känner lika inför vår debut i MsvB nästa helg. Just nu funkar inte mycket, jo det gör det men jag vill så mycket mycket mer än vad han egentligen orkar just nu... Men det är nog bara att hålla sig "cool" som du skriver:) Jag håller alla tummar jag har för er i helgen!!! Lycka till! Kram

http://dressyrwelsh.zoomin.se

 
Jenny Persson

Jenny Persson

30 september 2010 23:50

Haha....vilken tur att du klarade testet! Jag brukar susa, snabbt som attan, hem från stallet på kvällarna, för att inte riskera att fångas av farbror blå. Har inte haft något baklyse nämligen. Men nu har jag faktiskt hittat min mobila lilla rödlampa så nu behöver jag inte längre, med hjärtat i halsgropen, överdrivet misstänka att alla bilar har saftblandare på taket ;) Kram

http://www.fideliochenhorningen.onsugar.com

 
Jess

Jess

13 oktober 2010 16:49

Jätte fint ekipage ni är!
Kram, Jess

http://jezzigrl.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards