Alla inlägg den 18 september 2010

Av Dressage - 18 september 2010 21:59

Tusan vad det kan vara svårt med ridning ibland...   Under några dagar förra veckan tappade jag bort mig. Blev alldeles för statisk, stum, hård i handen och allmänt dålig. Om någon minns så var det då som Aramis bara samlade sig, samlade sig och samlade sig - vi kom helt enkelt in i en återvändsgränd och med min duktiga tränares hjälp kom vi ut ur denna illa kvickt :o) Jag har helt ändrat min stil; jag kan inte sitta och blåhålla i handen (okej, blåhålla har jag naturligtvis inte gjort - allt är relativt) - jag måste vara mycket mer känslig när det gäller den grå. Känslig häst - känsliga hjälper   Igår gick Aramis nöjaktigt men IDAG - idag gick han strålande! Red igenom programmet och var väldigt uppmärksam på att sitta djupt i sadeln, öppna upp mitt bäcken (min sits har förändrats ungefär 100 ljusår i den nya sadeln), korta tygeln (har så långa armar så jag kan gott rida i lite ponnykorta tyglar (annars blir jag så stark när min arm vinklas och nästan kommer lite bakom ryggen), övrigt jag tänkte på var att plocka upp Aramis i formen när det var dags att lägga volterna; summa summarum kan jag bara säga att han gick helt fantastiskt bra! Vi hade en takt och schwung som var enastående! Låt detta nu hålla i sig till imorgon :o) Och så hoppas vi att matte rider med huvudet! Wish me luck!

Jag bjuder på en av mina favoritscener med Mr Bean!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards