Alla inlägg den 14 september 2010

Av Dressage - 14 september 2010 21:58

Idag har jag varit ledsen (återkommer och berättar vad det gäller när jag vet mer). Rigoletto är åter halt, kändes verkligen kapsejsad i något (höger?) bakben när jag red igår - så vad göra nu? Som om inte detta vore nog genomgår min kära vän Natalja och hennes fina häst Latin en mycket svår tid. Kom till stallet och pratade länge och väl med min stallvän Birgitta, jag blev på lite bättre humör. Efter en timmes prat gjorde jag i ordning Aramis, jag lade på allroundsadeln, kortade läderna tre hål, begav mig ut på en riktigt lång runda. När vi skrittat många och långa sträckor på asfalt kom vi fram till grusvägarna. Jag ställde mig i fältsits, kortade tyglarna, kröp ihop bakom Aramis stora och långa hals, lät vinden och hans man smeka mitt ansikte medan vi galopperade fram på de fina grusvägarna i ett friskt tempo. När jag kom tillbaka till stallet regnade det och både jag och Aramis var genomvåta men det var skönt att få komma ut och rensa tankarna lite. Avslutade dagen med att rykta och pyssla om Rigoletto, lade sedan på honom täcke; nu är hösten här och täckena åker på. Ha en skön kväll och lev i nuet!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards