Alla inlägg den 20 september 2010

Av Dressage - 20 september 2010 13:01

Gårdagens tävling går till historiens bästa och med detta har jag fått otroligt mycket energi och "input" - NU ska det satsas; och det fullt ut! Efter att ha talat med min tränare idag har vi nu kommit fram till att jag ska (försöka) satsa på kvalet i Gärds 3 oktober, sista kvalet inför Breeders i Flyinge. Vi tränar imorgon och det får bli det pass som avgör om jag åker till Gärds eller ej. Det som är mest avgörande är bytena, men jag återkommer imorgon med färsk info :o) Håll utkik! Men nu - till gårdagen :o)

Eftersom jag inte skulle starta förrän 16.50 lastade jag inte förrän 14.00 - väldigt behaglig tid måste jag tillstå :o) När jag anlände till tävlingsplatsen, Ljunits Herrestads Ryttarförening, fick jag veta att de var en kvart för tidiga vilket satte lite press på mitt tidsschema, men efter prat med den oerhört trevliga ledningen fick jag en senarelagd start som innebar att jag fick starta samma tid som jag egentligen skulle ha startat! Kollade runt på anläggningen och gick sedan bort mot släpet där jag utförde en sista finish på både stövlar och träns. Klädde om och lastade ur Herr Grå. Det blåste förfärligt och regnet hängde i luften. Aramis stod som en staty medan jag klädde av honom, han är en klippa att ha med på tävlingsplatsen. Ledde sedan runt honom lite innan jag hoppade upp och tog mig bort till framridningen. Han kändes väldigt fin, lätt och trevlig - och av den anledningen blev min framridning väldigt modell light. Jag skrittade, formade honom, gjorde några galoppfattningar, travade honom lite lätt, plockade upp honom i formen och stämde av med ett par skänkelvikningar. Jag kallades in till collectringen och fick hjälp av den otroligt trevliga tävlingspersonalen som plockade av lindor, hjälpte mig med jacka etc. Några minuter senare hade domaren ropat upp mitt namn och programmet kunde börja. Aramis kändes väldigt trevlig, han var framåt, lätt och positiv. Formen hela programmet igenom var excellent och han hade en framåtbjudning som var riktigt härlig. När jag red upp för att hälsa "adjö" till domaren log jag hela medellinjen fram - det här kändes bra! När jag skrittade ut kom det fram trevliga människor och berömde min ritt och självaste tävlingsledaren var så himla vänlig och följde mig ända bort till släpet för att bära mina lindor och spö! Eftersom jag var så ofantligt nyfiken på mina poäng, men inte bara kunde ställa Aramis mitt på gårdsplanen och gå in för att hämta kritiken kom jag på en strålande idé :o) Upp med mobilen och in på equipesidan, tävlingen hade nämligen online-resultat. Så medan jag och Aramis promenerade runt på anläggningen höll jag stenkoll på resultatlistan. Plötsligt var sidan uppdaterad och mina procent synliga! JISSES AMALIA! Nästan 73 % !!! Även om ritten kändes så bra så blir man ju fantastiskt glad över så fina procent. Jag låg som klar ledare i klassen och detta höll i sig ända till slutet :o) Hämtade ut Aramis ur släpet och skrittade runt lite på anläggningen när de ropade i högtalarna att det var dags att förätta prisutdelning. Jag väntade precis utanför ingången till ridhuset när domaren kom emot mig med ett segertäcke i handen. Hon gick fram och gratulerade mig, berömde den fina ritten och hästen och frågade om hon fick lägga på täcket. Jag sade att det skulle nog inte vara några problem, bara vi tog det lite lugnt. Hon råkade peta på Aramis med en hand varpå han hoppade till, hon skrattade "Ooojj, så elektrisk" - jag skrattade instämmande :o) Tillsammans gick vi sedan in i ridhuset och jag och Aramis fick motta förstapris :o)
         


Det var en otroligt trevlig och rolig dag på alla sätt och vis; inte nog med att vi vann, tävlingsplatsen var väldigt trevlig, samtlig personal var oerhört vänliga och tillmötesgående, underlaget i ridhuset superbt, alla tävlingskonkurrenter väldigt vänliga och trevliga (gratulerade och kom fram och pratade).

När jag kom hem till stallet igen var klockan nästan åtta, då började operation tömma släpet, städa släpet, smörja träns, smörja sadel, knoppa ur, linementa Aramis, ställa i orning allting - ja och vips var klockan halvtio :o) Men det gjorde inget :o) TACK SNÄLLA - för alla gratulationer! Ska lägga in protokollet senare! Håll utkik!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards