Alla inlägg den 12 september 2010

Av Dressage - 12 september 2010 23:30

Vilken tur att jag ska träna imorgon, nu behöver jag nämligen hjälp! Jag tror att jag rider Aramis in i handen för mycket. Så mycket att han översamlar sig till den milda grad och nästan inte vet var han ska bli av. Det gäller framförallt när jag ska sätta igång till trav från halt. Naturligtvis är det jobbigt för gossen att ta i med bakbenen, alltså ta i och skjuta ifrån (som han ska göra), istället växer han fast här med bakhovarna någonstans placerade i framhovarnas hovskägg   och kommer just ingenstans. När jag då touchar honom med sporren och rider honom in i handen så blir det lite för mycket av det goda och Aramis vet inte var han ska bli av. Förutom dessa lite översamlade moment så gick Aramis alldeles utmärkt! Traven - oj, oj, oj... Den var läcker! Återkommer med träningsrapport imorgon gott folk!

  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards