Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Rigoletto på äventyr

Av Dressage - 29 september 2009 20:44

Idag har Rigoletto fått gå ett litet pass i markarbete! Aramisen vilade idag också, men på torsdag är det dags att sätta igång honom igen. Lindade Rigoletto med vita lindor :) Gjorde honom fin inför ridpasset och skrittade ut. Han tyckte jag var lite jobbig när jag ville att han skulle arbeta fram till bettet och visade detta genom att backa rakt ut i en nysådd åker :-/ När han accepterade min förfrågan började jag trava - vilken trav :-o LUFT!!! Rigoletto rör sig med mycket knäaktion, härligt och luftigt men inte alltid så populärt hos domarna... Red sedan in i ridhuset och travade honom några varv. Det går inte att sitta och jobba honom i skritt eftersom han bara laddar, därför får han sättas "igång" i travarbete. Hur som helst så kändes han jättefin, det är lite som att sitta i en länsfåtölj när man sitter i sadeln på Rigoletto :o) Imorgon blir det kanske en promenad och sedan kommer veterinären och ska vaccinera honom :) Godafton på er!

Pixe samlad framifrån   Pixe samlad   Pixe i sluta   Hälsning   Pixe hos Catrin   Pixe vacker   Pixe fin   Trött pixe  

 
 
Natalja

Natalja

29 september 2009 21:31

Åh va roligt att komma igång med Rigoletto också!!
Dubbelt så kul kan man säga : )

Häftiga tecken han har i pannan! Det är liksom en stor stjärn och en mindre!
kram kram kram

http://latin.bloggagratis.se

 
Kristin

Kristin

29 september 2009 21:41

Hejsan!
Klart jag skulle kunna tänka mig att säga vad jag tycker om back on track =0) Hör av dig med mer om detta..
Min häst är en polsk import, en trakhenare med stam. Kämpar och sliter för en eventuell dressyrstart..2011?? typ.. *skratt*
Och du..Skimlar är ett GISSEL och låt dig aldrig luras att skaffa en! ;0)

http://minhast.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ida

29 september 2009 21:56

Nämen Liv så svettiga ni ser ut :) Hehe, Plättegubbens köttbullemage mår nog bra av detta ;) K!

 
Ingen bild

Aramis

29 september 2009 22:13

Natalja: Hi hi - ja han är rolig den lilla kompakta saken :) Kram kram

Kristin: Nu har jag ju redan lyckats med konststycket att skaffa mig en skimmel :) Han håller sig dock rätt mörk än så länge så vi har inga större bekymmer hittills :) Men det kommer väl :) Vad kul med Back on Track! Kan du inte skicka din mail i en kommentar som jag inte godkänner så kan vi fortsätta dialogen :)

Ida: Ha ha :) Ja där var vi rejält trötta båda två! Men det är ju ett par år sedan, sååå svettiga var vi inte idag :) Ja visst mår han bra av att börja minska ner på sin havande mage, ha ha!! Det var vad de frågade i stallet - när ska han föla? Jag vek mig dubbel av gapskratt :) Kram!

 
Jenny

Jenny

29 september 2009 23:09

Hej! Din blogg var också väldigt trevlig, fina hästar! Hur gammal är skimmeln och vad är det för stam? Hälsn Jenny

http://jennyelisabet80.blogg.se

 
ylle

ylle

30 september 2009 06:27

Vad härligt för Dig att ha två bra hästar att rida!!! Hörru Liv, vill ha kommentar av Dig på mitt inlägg från igår om att rida tvååringar!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
mia

mia

30 september 2009 08:39

Hej Liv!
Grattis till dina fina framgångar och tack för dina snälla ord och hälsning!
japp, jag länkar med!
mia

http://jonshage.blogg.se

 
ylle

ylle

30 september 2009 11:46

Oj oj oj Liv, där satt Din kommentar som en smäck, i min blogg. På tal om inridning av 2-1-0-åriga hästar........

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Aramis

30 september 2009 12:31

Jenny: Tack :) Skimmeln är 5 år och efter Dream of Heidelberg II - Azarro - Sonnenstrahl. Vad har du för någon pålle?

Ylle: Kommentar är levererad :) Och det med besked :)

Mia: Tack snälla! Ses vi på tävling snart igen?

Ylle: :o) Man tackar! Roligt att den uppskattades, den blev låååång!! :o)

 
Jenny

Jenny

1 oktober 2009 22:26

Jag har ett 6-årigt sto e Highlight. Har ridit några dressyrtävlingar under våren och det går framåt. Lycka till med din häst! Den ser jättefin ut!

http://jennyelisabet80.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards