Alla inlägg den 30 september 2009

Av Dressage - 30 september 2009 20:23

Denna vecka har varit kantad av vaccinationer :) Idag var det Rigolettos tur, både stelkramp och hästhosta. Så idag blev det vila för båda pållar - imorgon dock startar jag igång Aramis igen! Förresten är han anmäld till tävling igen - den 11 oktober tävlar vi LB:1 och LB:2 i Kullabygden. Det var där jag vann båda klasser sist :-/ Prestationsångest?! Ha ha! Idag var Rigolettos nya medryttare och hälsade på, det var första gången hon träffade Rigoletto - och hon tyckte väldigt mycket om honom! Vem gör inte det? Charmigare häst får man leta efter. Det var så gulligt när jag hade ställt upp Rigoletto i spolspiltan för att tvätta svansen och borsta honom, då står Aramis och lägger öronen i luften och biter i luften åt mitt håll; han såg sååååå svartsjuk ut! Ha ha. Och då ska ni veta att jag verkligen försökte fördela mina pussar och klappar jämnt på dessa två fyrbenta vänner - men det var tydligen inte helt rättvist tyckte Herr Aramis :) Nej, nu håller vi kväll vet ja :)

Nedan: Rigoletto i sin nya bostad!

    

Av Dressage - 30 september 2009 12:25

Det var en enastående vacker morgon som mötte mig och Zäta på dagens första promenad! Luften var hög och kall, så där fantastiskt höstlik som luften bara kan bli vissa dagar på hösten. Himlen var klarblå och från densamma strålande en värmande sol. Daggen låg kvar i gräset och färggranna höstlöv prydde marken som mina röda Tretorngummistövlar beträdde. Ljuvliga höst!

      

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards