Alla inlägg den 23 september 2009

Av Dressage - 23 september 2009 20:57

Idag fick det bli ett dressyrpass i ridhuset - så härligt det är att få komma "in" i ridhus och börja jobba igen! Dressyrtant ut i fingerspetsarna är vad man är :o) I ridhuset fanns också J och A som även de dressyrade, det är kalas att ha sin tränare med sig de flesta ridpass - han håller ett vakande öga på mig och slänger iväg några väl valda ord när tillfälle ges. Aramis skrittade fram så fort idag att han kom in i trav mest hela tiden :o) När han blivit varm i kläderna skrittade jag honom i lite skolor på långsidorna, han tog innertygeln fint och böjde sig kanonbra. När jag hade ett fint stöd och skritten kändes bärig och taktmässig började travarbetet. Han var så himla fin idag :-o Jobbade honom i skolor, följde fyrkanten, lite mellantrav, lite bomarbete och sedan galopparbete där jag satte honom rätt ordentligt - sååå fin han blev!!! Jag bara red runt och log och njöt av den härliga ridkänskan! Red inte jättelänge eftersom han kändes så otroligt fin idag - lade ner honom några varv i trav och skrittade sedan av! Vilken skillnad det är att rida honom på "hemmaplan" och "bortaplan" - men nu ska vi ut så mycket som möjligt och skaffa gossen lite rutin! God afton på er alla!Mis i ridhuset  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards