Alla inlägg den 19 september 2009

Av Dressage - 19 september 2009 18:54

Bloggning från bilen blir det just nu! Susar fram i Göteborg, Aramis är nu installerad i mysigt stall på Billdal och dessutom genomriden så där lite lagom. Han var spänd som en fjäder! Fick värk i ena armen när jag frenetiskt försökte flexa igenom honom i sidorna, ha ha! När han lugnat sig och börjat bli lite mjuk och fjä'drande i gången blev han jättefin! Red igenom programmet och det gick helt ok. Galoppfattningarna gick inte så bra dock, stressad gosse missförstod matte och började sirra iväg. Men hur som helst så är jag jättenöjd med dagens lilla pass, man får tänka att han är på ett helt nytt ställe och inte jättevan vid att resa runt som en globetrotter :) Nej, nu vankas lite mat och incheck på hotell! Ha en härlig lördagkväll!

  

Av Dressage - 19 september 2009 10:42

Igår var en synnerligen hektisk dag :-o Efter att ha varit på universitetet en heldag med föreläsningar och redovisning på engelska susade jag hem, packade alla väskor, tävlingskläder m m, skickade iväg husse ut med vovve, de passade även på att hämta bilen, hämtade sedan upp mig och packning, for till stallet, fixade Aramis, fyllde släpet med alla attiraljer inför helgen (foder, utrustning m m), lastade Aramis, körde till Peter för att sko, red hans westernhäst (SUPERKUL) och var inte hemma förrän 21-tiden - då skulle allt packas ur, Aramis installeras m m! Pust vilken dag - inte undra på att jag slocknade i soffan :o) Idag är det en strålande vacker höstdag och snart går färden mot Göteborg. Först ska dock Aramis få sig en schamponering! Jag uppdaterar så fort vi är på plats på hotellet :o) Ha en härlig dag!

 Mis   Mis Mattias   Aramis Mattias  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards