Alla inlägg den 6 september 2009

Av Dressage - 6 september 2009 19:56

Tack alla fantastiska människor som följer mig och Aramis på vår väg mot Grand Prix *fniss*. Skämt å sido, alla era kommentarer värmer oerhört - framförallt nu när han varit lite "skadad" i sitt framben efter ofrivillig flygtur. Hur som helst så känns han nu riktigt fin igen och ridpasset idag fick mig att fatta beslutet; nu anmäler jag oss till Billdal :o)

Dagens pass började med sedvanlig skrittrunda på asfalt (som gick i överilad skritt som vanligt...), därefter red jag ut på gräset (lagom stumt underlag) och "kände" lite på Aramis i ett 5-minutersdressyrpass i trav. Han kändes heeeeelt otroligt fin! Jag bara satt och log hela tiden. Hade ett kanonfint stöd i båda tyglarna, kanonfin framåtbjudning, hög och fin i formen arbetandes med ryggen! När jag kom tillbaka till stallet kom stallägarens pappa och trodde att jag satt på en ny häst :) Han kände inte igen Aramis :) Då blir man alltid vääääldigt stolt och glad som matte!

Nedan: Foto på mitt nya fina kornblåa sadelöverdrag (Mias RS) som jag fått av Mia själv :) och så en pigg och vaken Aramis innan dagens ridpass.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards