Alla inlägg den 3 september 2009

Av Dressage - 3 september 2009 20:30

Min fina herr Grå och jag har varit ute på skrittrunda idag, vi trotsade regn och rusk och styrde förbi ridhusporten trots att den ropade väldigt högt efter oss :o) Aramis skrittade på i en energisk och väldigt snabb skritt... Filmen nedan visar inte dagens pass - då hade ni blivit ännu mer illamående :) Det gick nämligen ännu fortare idag! Hur som helst så red vi samma väg idag! När vi närmade oss stallet igen red jag utmed ridhusväggen tillbaka mot stallet och Aramis studerade allt farligt som fanns där! Till exempel en spade, en "sugga" och en blå tunna (farliga saker för dressyrhästar). Men när vi kommit till halva ridhuset var han så laddad och eldig att han inte ens kunde gå rakt fram, han saxade fram och dansade runt och ett tu tre stannade han och visste inte var han skulle göra av all sin energi. Jag manade på honom och han laddade ännu mer. Jag bara skrattade åt honom - jag tycker det är så fantastiskt roligt att rida hästar med så mycket energi! Jag lade piskan på rumpan för att förmå honom att gå framåt, då svarade han med att börja piaffera och så samlade han in bakbenen så där lååångt under magen, jag fick en känsla av att bahovarna nästa stod på samma fläck som framhovarna :) Där stod han och samlade sig och eldade upp sig över - ja - fråga inte mig! Jag kunde inte skritta på lång tygel bort till stallet utan var tvungen att hålla i honom :o) Jag tror att han vill komma igång :o) Benen var suuuperfina idag! Alla fyra kalla - till min enorma glädje :o) Ha en härlig afton!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards