Alla inlägg den 15 september 2009

Av Dressage - 15 september 2009 22:50

... börjar det verkligen likna något! För FÖRSTA gången i mitt liv så har Aramis och jag åstadkommit samlad galopp (då menar jag SAMLAD) tillsammans! Det var en sann fröjd att sitta i sadeln medan han jobbade sig fram (jag jobbade lite jag med...) och det som för några dagar sedan nästan kändes som katastrof är som totalt bortblåst! J tränade mig ett minipass idag - och Aramis var sååå fin! Han visade upp en trav som jag sällan sett honom visa och galopparbetet var något alldeles utöver det vanliga. De enkla bytena var klockrena och ökningen (mellantraven) på hela diagonalen var riktigt fin. Red kort men intensivt pass, kände att han blev trött rätt fort idag (träningsvärk sedan gårdagens klättring), därför behövde han inte gå onödigt länge idag. Efter passet promenerade jag med honom och sedan fick han en dusch i ljummet vatten! I morgon väntar ännu en träning och på torsdag tar vi det lite lugnt. Fredag blir ett avstämingspass och lördag blir uppmjukning och genomflexning. På återhörande gott folk :)

Mis i gång   mis i boxen  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards