Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Aramis trähäst och värmebölja

Av Dressage - 7 augusti 2010 10:54

Jag vet inte riktigt vad det är med utomhustävlingar och ekipaget Liv och Aramis?! Något händer och detta något leder till att vi inte presterar på topp. Aramis var lite loj på framridningen (märkligt kvavt väder - om man nu får skylla på lite omständigheter   ). Red igenom honom i cirka 45 minuter och de sista tre varven på framridningen kändes riktigt fina! Red in på banan (Aramis sjöblöt - precis som om man spolat av honom med en slang). Genomförde ett mycket mediokert program där jag tyckte mig uppnå ungefär 5 % av Aramis och min egentliga kapacitet. Med hägrande sadelbekymmer, total värmebölja när just jag red in och en mycket trött Aramis så blev resultatet "bara" drygt 62 % (egentligen 63 % eftersom undertecknad råkade göra fel ingång på volter vid domaren). Med dessa procent hamnade jag på 12:e plats av 26 ekipage (utan felridning hade jag blivit 9:a). Sisteplacerad hade 63.6 %. Och för en gångs skull vill jag tillstå att domaren var för generös med mina poäng   Vi var inte värda dessa poäng! Nu ska jag lägga gårdagens tävlingsdag till handlingarna och leta upp en sadel som passar både herr och fru Mecklenbrug :o) 
   

 
 
Ylle

Ylle

7 augusti 2010 13:36

Äsch Liv, det var ju bara en TÄVLING... vad som räknas är vardagslivet och ritterna då.. glöm inte det!! Glöm aldrig det!!! Tävlingar är bara "grädde på moset" men egentligen rätt oväsentliga, när allt kommer omkring.....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

7 augusti 2010 19:29

Håller inte med dig alls Ylle:)! Utan tävlingsmomentet som sporre undrar jag om jag ens hade haft häst- det är det som driver MIG!

Däremot ska man givetvis inte gräva ner sig pga enstaka tävlingsdippar- det kommer snabbt nya (tävlingar)! Bara att ta
nya tag!

http://birgittashastsida.blogspot.com

 
Natalja

Natalja

8 augusti 2010 10:19

Håller med Ylle!! Tävlingarna är ett plus i kanten men skulle man bara gå på resultat och vinst får nästan plocka bort alla känslor.
Å det ÄR svårt att tävla, tänk om alla kunde rida likadant innanför de vita staketen som man gör hemma, ja då hade alla haft 75 % och mer :P
Jag som är van att alltid komma sist tycker att 62 % är dunderbra : )

Hoppas du snabbat och smidigt hittar en sadel som passar både dig och Mr Grå. Kram kram

http://latin.bloggagratis.se

 
Ylle

Ylle

8 augusti 2010 13:53

Tjaa, det är väl tur att vi människor är olika! Men med åren jag alltmer lärt mig uppskatta just SAMVARON med hästarna, och fascineras över allt som de trots allt ställer upp på för oss... inte minst ridningen!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ullis

8 augusti 2010 18:14

Du fick ju riktigt bra betyg TROTS felridning! Det är ju verkligen inte illa. ;)
Nämen vi är inte alltid på topp, varken häst eller människa. Det är kontentan. Men oförskämt snygg är han pållen din! :)

 
Aramis

Aramis

8 augusti 2010 21:22

TACK alla snälla och rara människor för vänliga kommentarer!

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards