Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Dressage - 22 augusti 2010 23:30

Idag har jag ridit båda mina kusar. Rigoletto kändes mjuk och fin, arbetade på med reaktioner - han är lite lat den där brune skogschampinjonen och ibland får man väcka honom till liv och påminna honom om att det betyder framåt när matte lägger an båda skänklarna i sidorna :o) Började med att skritta fram ute i det fria och avslutade inne i ridhuset med att arbeta fram honom. Han fick en fin, bärig och inte så "struttig" galopp och välvde sig vackert i sin överlinje. Egentligen är ju inte Rigoletto hästen som (likt Aramis) behöver gå i någon rundare form - men han trivs bäst här och jag finner ingen anledning att diskutera den saken med honom. Det viktigaste för mig är att han håller - och för mig är det ännu en gåta att han är ridhäst igen!
   Finaste, finaste Rigoletto   

Sedan var det Herr Grås tur att röra på benen! Stannade faktiskt hela ridpasset i ridhuset - utomhus har vädret varit minst sagt ostadigt idag och att sitta till häst när det åskar är jag mindre pigg på :o) Aramis kändes lika rörlig och fin idag, han föredrar fortfarande att gå i en LDR-form och för mig är det bara roligt att han själv väljer denna form. Ställer inga som helst krav på honom, bara att han är rund och låg i sin form (och naturligtvis självbärig) - i övrigt är det ganska fritt fram. Jobbade i lite skolor i skritten och det är svårt att inte få honom att börja trampa... Nej mina vänner, nu är det sängen här! Ha en härlig vecka! Nattinatt!

  
Och fina, fina Aramis   

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards