Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Dressage - 28 augusti 2010 23:23


Inte för att jag tillbringat hela dagen i stallet, inte alls på långa vägar, det handlar mer om att jag varit hemma hos mina föräldrar, hämtat en häst (keramikvariant) och sedan åkt iväg med denna för att leverera den till några människor som skulle ge bort den som 50-årspresent! Det är fantastiskt roligt och ärofyllt att bli uppringd av en vilt främmande människa som undrar om det går bra att beställa en skulptur av mig eftersom deras gode vän/familijemedlem/kollega/vad det nu må vara/ fyller år (ofta jämnt) och det de önskat sig är en häst av mig :o) Man blir alltid lika glad och smickrad! När hästen var levererad åkte jag hem och blev serverad en riktigt härlig lunch med nybakat! Därefter styrde jag kosan ner mot Lund igen där Aramis väntade på matte! Rigoletto hade redan haft besök av plastmatte, så han fick bara en eller två pussar på mulen :o) Efter att ha mockat, satt mat och donat gjorde jag i ordning Aramis, trotsade massörens inrådan och tog en promenad med Aramis istället. På ryggen fick han ha sin back-on-trackryggvärmare och mitt mål med dagen var att få honom lugn och sansad. Kan vara skönt att jobba utan att ha något alls på ryggen - inte ens en longergjord. Det gick mindre bra med dagens projekt, ridhuset har nämligen fått påhälsning av X antal superstora halmbalar och Aramis kunde inte nog titta storögt på dessa jättelika monster som lurpassade :o) Efter stallbesök for jag ut i skog och mark och jobbade med Majsan, sedan hem och kokade soppa och lagade plättar! Ett alldeles strålande bra sätt att avsluta en härlig lördag på! Nattinatt!


Mitt, något överhopade, skåp:

  

Stallet:
     























Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards