Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Dressage - 19 augusti 2010 23:31

Idag fick Aramis en högst oprofessionell massage av undertecknad, använde mig faktiskt av massagegummiskrapan och förde denna i cirklar över hans spända ryggmuskler. Inte för att den tar sig ner på djupet, men den ökar i alla fall blodcirkulationen. Tänkte också att jag nu ska börja använda min ryggvärmare mycket mer frekvent - ska lägga på den så fort jag kommer upp till stallet och kanske senare när hästarna börjar gå med täcken även låta sy fast den på insidan av hans täcke. Tror att det kan vara skönt för Aramis och göra susen för spänd rygg. Idag blev det alltså longering i låg rund form. Aramis var lite loj idag, men när jag smackade (räcker med EN gång) så blev det raketfart och jag fick jobba för att få honom lugn. Arbetade på väldigt ändamålsenligt, nästan doppade mulen i gruset, men det är bra - då strechar han sin överlinje! Nu - nattinatt :o)
  

Av Dressage - 19 augusti 2010 21:38

Som BIG fawlty-towers-fan måste jag givetvis bjuda på ett par av mina absoluta favoriter!





Av Dressage - 19 augusti 2010 21:26

Ha ha - jag måste bara visa dessa tre underbara youtubeklipp - titta och skratta åt mina favoriter :o)










Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards