Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Dressage - 11 augusti 2010 21:59

När jag skulle rykta Aramis idag, börjar sedvanligt på halsen strax nedanför nacken och öronen (med min piggborste) så är han superöm i hela muskulaturen runt nacke/hals. Likadant på båda sidor, men kanske ännu mer på vänstersidan. Spänd som en fjäder och stenhård var han. Jag gissar att han gått och spänt sig på grund av felaktig sadelbelastning. Försökte massera honom lite försiktigt och gick sedan ut på promenad med honom. Pigg och glad och säkert väldigt lycklig över att slippa kröka på nacken pinnade Aramis på vid min sida :o) Jag åker bort ett par dagar (ska ha utställning med mina hästskulpturer i Karlstad) - men har pratat med A som lovat att ta väl hand om Aramis med pyssel, mat och promenad. På onsdag nästa vecka väntar massage och kiropraktik för Aramis! Det är ett halvår sedan jag hade massören ute så det är verkligen på tiden. Nästa gång vi hörs befinner jag mig i Karlstad :o) Ha en härlig kväll!




   


   



     

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards