Alla inlägg den 29 april 2010

Av Dressage - 29 april 2010 21:35

              
Jaaa... suck - vad ska jag säga. Först och främst får jag nog säga bye-bye till lördagens tävling. Är så INFERNALISKT bottenlöst förgrymmat trött på mugg nu så att jag kreverar. Kommer upp till stallet idag, möts av Aramis som är "lagom" svullen i sitt ena framben. Stolpig, fast mest på insidan av skenan, från kota upp till knä. Dock även något svullen på utsida. Gjorde ändå i ordning honom för ridtur och kunde inte se att han var halt i skritt. Lika pigg och glad som vanligt pinnade han iväg på vår runda. Traven, sedan, kändes liiiite stel i högra frambenet. Jag vill dock understryka att han inte var halt - NATURLIGTVIS skulle jag aldrig någonsin rida en halt häst! (För övrigt mår hästen bättre av att röra på sig). Så; jag red en försiktig runda och kom tillbaka till stallet 35 minuter senare. När jag kom in i stallet var höger framben fortfarande något svullet, såret såg inte kul ut och Aramis ömmade. Tvättade noga med Hibisrcub, smorde på Salsy Vase och funderade av och an på vad nu göra?! Och nej - jag har inte kommit till någon vettig lösning. Känns inte speciellt roligt starta honom när han har detta sår (även om jag förvisso kan rida, så känns det inte rätt mot Aramis). Har han lymfangit igen? Ingen feber, dock svullen och varm. När ringer man veterinär? Hur mycket is ska man ha i magen? Suck, suck och åter suck. Jag viskade till Rigoletto när jag gick hem "vet du vad, du kanske får tävla på lördag igen". Han tittade storögt på mig och gav mig en puss till svar Sussa sött gott folk. Ps. Alla goda råd emottages tacksamt!
  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards