Alla inlägg den 5 april 2010

Av Dressage - 5 april 2010 20:38

Idag stod tömkörning på schemat, jag har förvisso tömkört många gånger, men kan för den sakens skull inte kalla mig något proffs - jag skulle snarare titulera mig en glad amatör. Aramis är inte heller något proffs i ämet tömkörning; med andra ord - vi är två glada amatörer som gör så gott vi kan. Jag kan tycka att tömköring är ett trevligt komplement till den vanliga ridningen, men kan inte för mitt liv glömma tanken på avsaknaden av ytterskänkeln. Urjobbigt att inte kunna påverka hästens yttersida med sina vikt- och skänkelhjälper. Aramis som fortfarande kräver mycket stöd från mig viker sig mest i sidan medan bakbenen trampar på någonstans lång utanför kroppen (inte långt bakom utan snarare långt ut i sidled). När vi nått 3/4 av passet fick han trampa lite på töm, det gick ibland super och ibland mindre super :o) Men ett är säkert - jag äger världens mest positiva och samarbetsvilliga häst! Och så är han ju rätt söt också :) Ha en strålande afton!
  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards