Alla inlägg den 15 april 2010

Av Dressage - 15 april 2010 22:37

Börjar dagens inlägg med att bjuda på ett par foton från tävlingen. Min käre hälft vågade bara ta en bild inne på banan (när jag ännu inte startat) eftersom han var livrädd att Aramis skulle bli skrämd för blixten   Nedan således ett foto från minuten innan start (fokuserad ryttarinna) (men också fokuserad pålle).
 

Kavajen måste knäppas innan man går in på banan :o) - Aramis passar på att flirta lite med fotografen   
 

Träns på i transporten, snart är det dags att hoppa upp i sadeln!
  
Nå, det var dagens fotosession, mer blir det inte idag!

Har varit ute två vändor i stallet idag, sulfa och sårrengöring plus promenad morgon och kväll. Kvällsturen passade jag även på att rasta Rigoletto Bus. Han var riktigt jobbig i vänstersidan idag, han vill inte ta stöd på innetygeln så jag arbetade väldigt mycket med att få honom att ta stöd här. Jag vill ha ett rejält sug i handen! När passet började var han bara som en sillmjölke i vänstersidan. Men efter 40-minuters ordentlig genomkörare hade jag äntligen ett härligt stöd i båda tyglar. Hade egentligen inga som helst tankar på var han gick med huvudet (om du frågar mig - alldeles för lågt) men fokus var som sagt inte form utan jämnhet. Sista fem minuterna var han riktigt trevlig, jag kunde smyga över huvudställningen till att bli mer och mer rak vilket då ledde till att jag fick bättre och bättre stöd i båda tyglar, så fort jag kände att jag tappade ärligheten i vänstersidan fick han gå tillbaka och flexa igenom här tills jag hade ett stöd. Han fick massor av beröm när han gick korrekt och jag avslutade passet med att trava honom rund och fin. Han var sjöblöt när jag ledde ut honom från ridhuset :-o Imorgon väntar liknande pass :o) Nattinatti!







Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards