Alla inlägg den 24 april 2010

Av Dressage - 24 april 2010 21:43

Ha ha - jag kan inte sluta ösa beröm över min fina grå pålle   Idag begav vi oss ut på en riktigt härlig runda i det vackra vårvädret som hägrade i Skåne idag! Aramis skrittade på i sin högsta hastighet och föll stup i kvarten över i någon taktaktig skritt slash trav... Spetsade öron och ständigt nyfiken på var vi ska härnäst. När jag kom ner till dammarna var han tvungen att lätta på trycket, en liten bäck som rinner stillsamt får honom alltid att bli livrädd. Skrittade honom i fin form och skummet från hans mun färgade vår väg likt Hans och Gretas vita stenar :o) Det var en underbart härlig dag! När vi kom bort till fårhagarna fick han gå en vända i backen upp och ner, sedan blev det trav. Han kändes riktigt trevlig! Det blev några steg piaff också... Tro nu inte att jag sitter och tränar piaff var och varannan dag, det råkar bara vara så att Aramis "missförstår" mig - och som den oerhört arbetsvilliga häst han är svarar han genast med sitt senaste paradnummer :o) Han tycker det är störtkul att piaffera   Svängde sedan ner på gräsvägarna där han fick trava på, testade en längning och han sköt iväg som en rekyl :o) Avslutade med en samlad galopp, klämde in ett par byten; blev lite hipp som haver med det, ett upp och ett i minne   Avslutade sedan hemma på banan med att känna på honom innanför fyra staket - han kändes mycket trevlig! Nu kan vi bara hoppas att känslan sitter kvar läääänge :o) Eller i alla fall till i morgon då vi tävlar! Håll tummarna för oss klockan 13.24 Första tävlingen utomhus för säsongen; känner jag Aramis rätt kan det bli lite tittigt och nervöst. Återkommer med rapport! Angenäm lördagsafton önskar jag er alla! 
       

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards