Alla inlägg den 17 april 2010

Av Dressage - 17 april 2010 21:11

Det blev ett tredje dressyrpass med Rigoletto idag! Hade ett bättre stöd på vänstertygeln redan från början och traven, direkt när vi började trava, var riktigt häftig   Han har faktiskt riktigt bra gångarter min fina Rigoletto, väldigt mycket knä och härlig schwung. Han blev snabbt riktigt genomarbetad och jag var mycket nöjd med dagens pass! Red igenom programmet en gång och kunde konstatera att han känns fin inför morgondagen då Rigoletto ska tävla för första gången på säkert 4 år!!! Jag kan bara hoppas att han behåller samling och tempo när vi kommer in på banan då Rigolettos stora akilleshäl genom åren varit; vita staket = noll energi! Han är en vinnare på framridningen, men som sagt - innanför de magiska staketen händer något märkligt! Håll tummarna för oss klockan 10.18 imorgon :) Aramis ser jättefin ut i benet och svullnaden blir bara mindre och mindre! Skönt! Nej, nu ska jag snart släcka för natten :o) Sussa sött!
    

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards