Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Dressage - 26 januari 2010 23:09

Kom till stallet sent idag, satt först i sadeln när klockan var 18.35 Kallt och rysligt kyligt var det idag, ridhusbotten var faktiskt nästan frusen :-S Då är det kallt! Lindade ben med svarta lindor, sadlade, bytte till muffbett och gav mig ut i kylan. Skrittade fram en bra stund och travade igång, lät Aramis gå i en låg och rund form. Han kändes lika ljuvlig som alltid! När han värmts upp i båda varven ville jag prova ta upp formen lite på honom, inga problem - han kändes kalasfin! Jag har ett riktigt fint sug i båda tyglarna nu - känns helt otroligt! Gick sedan över till skrittarbete i högersidan och krävde lite, lite mer aktion bak. Märker att han fortfarande inte är stark (inte så kontsigt) - man märker liksom att problemet är åtgärdat, men man märker samtidigt att han är svag (musklerna har inte hunnit med). Jobbade på lite här och gick sedan över till trav i högervarvet och nu hade jag fått loss honom riktigt fint   om än fortfarande väldigt "rehabiliteringsmässigt tänk". Travade ner honom och sedan fick det räcka för idag! Imorgon blir det faktiskt vanligt bett igen, jag tycker att det där muffbettet blir lite "statiskt" och för mycket hävstång. Nej - tillbaka till gamla vanliga hederliga bett :) Nej, nu är det snart horisontalläge här! Ha en trevlig afton :)
  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards