Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Dressage - 24 januari 2010 22:53

Idag stod uteritt på schemat, med tanke på det fantastiskt hala underlag som råder i vårt land hade jag bestämt mig för att brodda! Det var ett mindre företag att få i broddarna, vi är i slutet på denna skoperiod och broddhålen är väl inte det första jag brukar rengöra... Rensade ut ordentligt med en söm, sedan gängade jag och därefter skruvade jag i broddarna. Efter tjugo minuter var broddarna på plats - men då hade jag istället bråttom! Lindade, satte på boots, borstade, sadlade, tränsade och var klar något efter utsatt tid.

    


Sedan gav vi oss ut - Aramis och jag samt Archie och Birgitta. Vi skrittade ut en lagom lång runda, efter att ha blivit nerkylda i den skånska snålblåsten var vi tillbaka vid stallet - där rundade jag av med några varv inne i ridhuset.


  


Först fick jag dock plocka bort fårskinnet som värmt mig under uteritten (det blev lite vääl högt att sitta på när det skulle trimmas i ridhuset). Aramis gick lysande bra, kanske i något överilat tempo - energin är det inget fel på :) Efter tio minuters trav- och galopparbete i ridhuset fick han skritta av. Sedan fick Aramis stå i gången med detta fina ylletäcke från Ullared!


    


Och så här såg han ut på avstånd :)

  


Sedan passade jag på att serva Rigolettos medryttare (hon hjälper nämligen mig något alldeles fantastiskt mycket - därför kan det vara väldigt trevligt att någon gång få hjälpa tillbaka:). Blev mockning och matsättning till båda hästar medan C gjorde i ordning Rigoletto för ett pass i ridhuset. När jag var klar med broddavtagning och täckesbyten gick jag ut i ridhuset och tittade på när C red, passade också på att sitta upp en stund själv i sadeln. Rigoletto var mycket sansad och fin idag! Kul att se honom! Sedan höll både jag och C på att förfrysa våra fötter - det var dags att runda av denna långa och trevliga stalldag! Ha en strålande trevlig vecka!

Av Dressage - 24 januari 2010 11:30

Detta är en av mina absoluta favoriter :o)



Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards