Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Dressage - 25 januari 2010 19:43

   Eftersom det var så strålande fint väder idag kändes det dumt att inte njuta av det - därför passade jag på att ge mig ut även idag. Broddade, borstade, lindade, satte på boots, ländtäcke och sadel på - sedan var det bara upp i sadeln och skritta iväg. Aramis går lika avslappnat och fint som han gjort den senaste veckan - han känns bekväm i sin kropp och verkar njuta av att röra sig obehindrat. Luftsadeln verkar han verkligen glad för - precis som jag :) När vi kommit en bit på vår runda kortade jag tyglarna, han var spänd som en fiolsträng och darrade i kroppen - han hade fått syn på något i fjärran och skulle inte kröka på nacken. Han stirrade sig blind på detta "något" (som jag för övrigt inte såg) i fjärran och var svår att nå. Tokiga hästar! När vi närmade oss slutet av rundan började han slappna av och då kunde jag även "nå" honom, han traskade på i fin rund form och var nu "med" mig igen :) Eftersom det bara blivit skritt ville jag runda av med lite trav inne i ridhuset - strålande gick han! Travade på i båda varven, fullt fokus på arbete hade vi nu och ett perfekt stöd i båda tyglarna. Lika jämn och fin i höger som vänster varv. Blev väldigt rund och djup på slutet men jag är väldigt överseende med hans form just de här två veckorna - efter hans behandling, det är lite på "hans villkor", han får bestämma formen lite, han får gå där det känns bäst och bekvämast helt enkelt. Plockade upp honom en halv långsida för att checka av - och han följde med kanonfint! Sedan fick han skritta av länge och väl. Fina Aramis   

Av Dressage - 25 januari 2010 15:19

Spana in dessa otroligt roliga reklamvideor!













Av Dressage - 25 januari 2010 10:06

Sötaste reklamen (saxad från Mitt liv som hästnörd)!


Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards