Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Dressage - 23 januari 2010 23:55

Idag stod longering på schemat! Jag tyckte det kunde vara skönt för Aramis rygg att vila en dag från sadel utan att för den sakens skull behöva vila själv. Efter att jag mockat, fixat mat och donat till båda hästar gjorde jag i ordning Aramis inför kommande pass. Han fick Mias-lindor på benen, Back on Track-schabrak på ryggen och när han var klar vandrade vi iväg till ridhuset där en tjej satt och trimmade. Jag spände Aramis som jag brukar, fäste linan i innerringen i gjorden och lät den löpa genom bettringen, lade Aramis på en lagom stor volt runt mig och skrittade igång. Han rörde sig oerhört ledigt och genom hela kroppen. Han fick skritta på ett tag, sedan tog travarbetet vid (nåja, trav är väl en underdrift). Det vara snarare en blandning mellan mellantrav och slängtrav med inslag av vansinniga bocksprång (tack för att jag inte satt på), i kombination med hysteriska rivstarter... En tjej som höll på att bygga hinder frågade lite försynt "har du hoppat honom någon gång...?" varpå jag svarade "Jo det har jag, men idag kan man knappt tro att han är inriden...*fniss*". När han inte bockade runt, fes, brallade, gasade, så såg han faktiskt riktigt trevlig ut. Han rörde sig med en lätthet och hade fint svävmoment i steget. Efter en kvart började han varva ner och kunde faktiskt trava både ett och två varv i streck utan att "flippa ur" :o) Imorgon väntar uteritt med Birgitta och Archie - kanske även Rigoletto och medryttaren hänger på :) Rapport om det hela kommer imorgon! Först måste dock broddar inhandlas, de fulingarna har ju rostat sedan förra sänsongen *mutter*. Inte för att jag filmade idag, men jag lägger in en liten film från en longering i höstas (detta var en mild variant i jämförelse med dagens pass...). Trevlig helg på er!

 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards