Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Dressage - 30 januari 2010 20:02

Idag var det riktigt kallt och kyligt (för att vara skåne ska jag tillägga) - hästarna kom in tidigt idag; skönt! Jag försöker att i möjligaste mån rida mina hästar när de har varit inne ett par timmar så att de inte kommer direkt in från hagen precis innan ett ridpass. Idag var det -11 grader, började med att kolla vattnet inne hos hästarna - men det hade inte frusit, som väl var. Eftersom min ursnälla medryttare hade mockat och fixat all mat hade jag lyxen att ta ut Aramis direkt från boxen och börja förbereda honom för ett ridpass :) Lindade, satte på boots, borstade, lade Mias ländtäcke på rumpan, sadlade, ylletäcke på ryggen, träns på och sedan ut i kylan! Halkade iväg till ridhuset och väl inne hoppade jag upp i sadeln - sååå varmt och gott det är att sitta på ett ylletäcke! Skrittade fram länge, sedan tog arbete på kort tygel vid. Aramis kändes fantastiskt fin idag med! Kul att den här känslan håller i sig! Hoppas den stannar kvar läääänge länge! Sedan tog traven vid - kändes super här med! Hade ett kanonstöd i båda tyglarna, Aramis travade på med stora kliv och sina öron spetsade framåt. Längde några meter och han sköt iväg som en rekyl! Hade mamma som publik idag och hon såg stor skillnad på Aramis - härligt! Hon tyckte framförallt att Aramis rör sig så avslappnat! Galopparbetet är, som jag skrev igåg, jobbigare - Aramis orkar inte alls hålla ihop sin enorma galopp. Vi rullar på i ett friskt tempo, ligger på stora åttvolten och byter i mitten, följer fyrkanten i ett hejdundrande tempo. Bockade i varje fattning och passade på att bralla lite här och var :-) Hääärligt med glada hästar! Red cirka 30 minuter - skrittade av och klappade om min fina, fina häst! Ledde sedan in honom i stallet, passerade Rigoletto som fick många pussar på mulen - och några Spillers :o) Det har han lärt sig nu - när jag och Aramis kommer förbi vankas det godis! Ha en fortsatt trevlig lördag gott folk!
      

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards