Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Dressage - 28 januari 2010 20:07

Idag var det ett härligt väder, till skillnad från igår :) Åkte upp till stallet när det var ljust, broddade och fixade så att Aramis var redo för en ordentlig tur i snön! Påpälsade begav vi oss ut i det vackra snölandskapet. Skrittade den glashala vägen ner och svängde in på en gräsväg, här låg snön djup och Aramis fick öva på att lyfta sina ben! Perfekt träning! Gräsvägen svängde och jag började trava - det var jobbigt sade Aramis! När gräsvägen tog slut tog vi in på nästa väg, en nyplogad grusväg, här fortsatte travarbetet och eftersom Aramis nu var ordentligt uppvärmd började jag jobba honom. Jag märker att det fortfarande tar emot lite - men OJ!!! LJUSÅR bättre än vad det någonsin varit är det! Vi fortsatte grusvägen som övergick till gräsväg (vad jag minns i alla fall, nu är jag allt täckt med minst en halvmeter snö :o). Travade på i den djupa snön och hade ett alldeles strålande fint stöd på båda tyglarna. Kunde ställa och böja till alla håll och kanter! Rundan slutar med en svag uppförsbacke och här blev det lite för mycket samling så Aramis trodde att han skulle trampa :-) Jag berättade för honom att det väntar vi lite med... Skrittade sedan i form hem till stallet igen där jag passade på att runda av i ridhuset. Så fiiin han är - min gråa häst! Ja min bruna med, för all del :) Ha en trevlig afton!     

Av Dressage - 28 januari 2010 14:49

Ryttarliv är hästtidningen på nätet - smidigt och framförallt gratis! Håll utkik, artiklar, reportage och annat smått och gott presenteras löpande!

www.ryttarliv.se

  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards