Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter...

Av Dressage - 15 september 2010 21:32

Jaha, kära vänner - idag hände något som fullkomligt slog som en blixt från klar himmel. Fick nämligen ett sms från min medryttare som meddelade att hon säger upp kontraktet som medryttare till Rigoletto. Jahapp. Jag kan bara konstatera att inget varar för evigt. Lite smått förvånad och "tagen på sängen" åkte jag till stallet där jag mötte upp bästa Håkan som skulle behandla både Mr Grå och Mr Ri :o) Först ut var känsliga gossen Grå. Hoppla vilken låsning han hade i vänstersidan, den gick i princip från bakben ända fram till käken... Troligtvis en tämligen ny skada som fortfarande befann sig i ett akut skede eftersom Aramis var riktigt sur när Håkan triggade vissa punkter. Och efter behandling fick jag som vanligt plocka upp min haka från golvet när Håkan tryckte så att han blev blå i ansiktet - på samma punkter - medan Aramis stod och sov!!! Jag slutar aldrig att förundras över denna magiska man :o) När Aramis var färdigbehandlad fick han promenera in i boxen och sova middag. Jag skyndade sedan upp till andra stallet och tog ut Rigoletto. Vi började med att ta av täcke och sedan studera denna lite speciella häst :o) Jag berättade hela hans historia för Håkan, som sedan ville se honom i skritt och trav. Jag gick först och sedan sprang jag - nej, Håkan kunde inte se någon hälta, inte mer än hans något sneda rörelsemönster (som snarare är att betrakta som en rörelsestörning). Väl inne i stallet gick Håkan sedan igenom hela Rigoletto och - tro det eller ej; fann inte EN enda liten punkt som behövde behandlas. Han kände igenom ben, leder, böjde, tänjde, slet och drog (!) men fann inget alls :o) Så det blev ingen behandling för Rigoletto. När Håkan var klar med sitt åkte han hem och jag tog ut Rigoletto på tur. Nu har jag bestämt mig en gång för alla - nu ska jag RIDA honom, han mår bäst av att ridas. Han är 16 år och står bara och stelnar till mer och mer för var dag. Han går i en liten hage och rör sig knappast där heller; en häst i hans ålder måste hållas igång - annars blir han bara ännu mer sned och vind, nu har jag funderat klart gällande den biten :o) Satt upp i ridhuset och efter att ha skrittat fram började jag trava, kände, funderade, testade och funderade. Hade också A som var där och kollade honom, nej vi kan inte hitta eller se någon hälta, han är dock lite ringrostig innan han kommit igång i sina leder. Efter fem minuters uppmjukande trav rörde han sig riktigt härligt. Och PANG så slog det slint i huvudet på honom; han for runt, slog bakut, piafferade och visade upp sig; som han älskar! Som vanligt fick han beröm av andra i ridhuset :o) Buse! Efter 20 minuters arbete fick han komma in i boxen, få fleecetäcke på ryggen och back-on-track på benen. Det var dags att ta itu med nästa häst. Aramis hade ordinerats skritt så så fick det bli. Skrittade med några andra tjejer i ridhuset och 20 minuter senare var jag nöjd, säkert dock inte Aramis :o) Skritt med Aramis imorgon också. Sedan full gas :o) Sussa sött mina vänner!
  

 
 
Therre

Therre

16 september 2010 11:47

När jag läste rubriken trodde jag hela inlägget skulle vara deppigt och ledsamt men sen var det ju tvärtom, haha!
Skönt att herr R var som han skulle, lika busig som vanligt :)
Kram på dig!

http://therre.bloggagratis.se

Dressage

16 september 2010 12:13

Det kanske inte framgår riktigt, men jag blev riktigt ledsen när min medryttare sade upp sig :o( Men, men - life goes on :o) Kram kram

 
Jenny

Jenny

16 september 2010 12:50

Vad tråkigt med medryttaren :-( Hoppas du hittar någon ny snart. Men kul att Rigoletto var så pigg och glad :-D Kram

http://www.fideliochenhorningen.onsugar.com

 
Ylle

Ylle

16 september 2010 13:21

Så tråkigt, speciellt som hon tydligen inte vågade tala direkt med Dig heller....? Då undrar man väl vad som varit fel, eller hur? Och varför hon inte sagt något? Ja det där med medryttare är inte alltid så lätt..... hoppas att det ordnar sig ändå, kanske hittar Du någon ny?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

16 september 2010 13:49

Jenny: Hoppas jag med :o) Kram kram

Ylle: Ja det var väldigt tråkigt, tråkigt eftersom det kom som en kalldusch. Jag ställer mig precis samma frågor som du, Ylle. Kan bara hoppas att det ordnar sig och att ny medryttare snart finns!

http://aramise.bloggagratis.se

 
Marit

Marit

16 september 2010 23:57

Tråkigt emd din medryttare, hoppas du hittar någon ny och att R fortsätter se ok ut! Din grå är jättesnygg som vanligt! :) Lycka till med programträningen, nyttigt! Kram Marit

http://dressyrwelsh.zoomins.e

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

17 september 2010 11:13

Marit: Ja, det är väldigt tråkigt! Tack för dina tröstande ord och fina ord om Aramis! Kramar

http://aramise.bloggagratis.se

 
Therre

Therre

17 september 2010 21:56

Ja, så kanske du menade ja!
Jag såg bara det positiva i inlägget jag :) Synd på medryttaren och märkligt att hon sa upp sig så plötsligt :( Kram på dig!

http://therre.bloggagratis.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

18 september 2010 11:04

Therre: Ja men det är bra - man ska vara positiv :o) Jättesynd på medryttaren, kan bara hålla med. Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
rackemarie

rackemarie

18 september 2010 12:27

Lyckat ill med att hitta ny medryttare. Ett tips: Skriv ett tydligt kontrakt med uppsägningstid så slipper man chocken att det kommer så plötsligt. Så har vi alltid haft det när vi haft våra foderponnier tidigare. Är även en trygghet för hyraren. Man slipper dessutom bli osams om detaljer om allt är reglerat från början.

http://rackemarie.bloggagratis.se

Dressage

18 september 2010 12:35

Tack snälla! Vi har kontrakt, med uppsägningstid etc. Så det är ingen "ko på isen" ur den synpunkten, mer bara att man blev väldigt förvånad. Håller med att kontrakt är A och O!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards