Alla inlägg under april 2009

Av Dressage - 3 april 2009 23:34

Eftersom Aramis har sin vilovecka så bestämde jag mig för att gå ut och beta honom på gräset idag igen. Han fick bli av med varmt täcke och stå och lufta pälsen samtidigt som han ivrigt tuggade i sig det första lilla torra och tunna vårgräset! Det var mycket uppskattat vill jag lova!

Av Dressage - 3 april 2009 15:18

Idag har jag varit en sväng i Helsingborg! Fantastiskt vackert väder! Temperaturen stod på 16 grader och solen gassade på alla sollapare som satt och trängdes vid caféer och uteserveringar. Hääärligt - nu är våren här!


Själv tog jag mig en god kladdkaka med ett rejält lass vispgrädde :-D


Sedan bar det av till "öknen" med Zäta :)

Har ni också vackert väder idag?

Av Dressage - 2 april 2009 20:44

Jag har startat upp en hästtidning på nätet! Den är fortfarande under viss konstruktion - men ni är alla hjärtligt välkomna in! Här kommer artiklar, reportage, produkttester, nyheter, mode med mera att presenteras! Bland annat ska Ryttarliv besöka Patrik Kittel-clinicen i Flyinge - stort reportage från denna clinic kommer att komma. Vi har även andra spännande reportage på gång! VÄLKOMMEN TILL www.ryttarliv.se

Av Dressage - 2 april 2009 17:37

Aramis vilar en vecka efter tävlingen. Han har gått rätt så tufft den sista tiden och med unghästar är det väldigt viktigt att lägga in en veckas vila här och där för återhämtning och laddning av batterier. Vi sätter igång igen efter helgen!

Av Dressage - 2 april 2009 13:47

Ännu en dag i solens tecken! Termometern står på 13 grader (plus) och vi njuter av värme och sol här nere i söder!

Av Dressage - 1 april 2009 19:22

Idag bjöd skåne på ett strååååålande vackert väder! Vi har haft sol, klarblå himmel och 12 grader :-o Jag satte solglasögonen på näsan och började med att fota mig och Zäta på innergården i det vackra vädret!


När detta synnerligen trevliga spektakel var avklarat fick jag och Zäta syn på en liten... nyckelpiga!

 


Väl i stallet tog jag av Aramis täcke och gick ut och betade honom i solen! Han blev såå glad över att få äta gräs!



Jag tror att Aramis kommer att få superlätt för att sätta under sig - vad tror ni *hi hi*.


Och så några foton mot den klarblåa vårhimlen så här 1:a april.



Av Dressage - 1 april 2009 19:17

"... DET GLASKLARA VALET" (Egenhändigt komponerad slogan - funderar på att ringa upp och fråga om de är intresserade av att använda sig av den) :-D

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards