Alla inlägg den 30 april 2009

Av Dressage - 30 april 2009 22:58

Idag var det självservice i stallet, mockade, fyllde på massor med halm, fixade höpåsar och ställde mat. Oljade hovar och ryktade. En kvinna som står i vårt andra stall kom in och pratade lite, hon har inte sett Aramis på ett tag (sett och sett, snarare studerat) men kunde konstatera att han hade växt otroligt mycket sedan hon senast studerade honom. Jag blev så glad så att jag genast sprang iväg och hämtade mätsticka/måstock - kunde glatt konstatera att Aramis nu närmar sig 170, han var nämligen 169,5 - om det sedan beror på att matte mäter på femton olika ställen varje gång, Aramis står olika eller om det faktiskt beror på att han växt - deeeet är en helt annan sak :o) Men stor är han i alla fall :) Ha nu en skön valborg allihop! Här i Lund har det varit high life hela dagen, "fyllefesten" började redan klockan 09.00 ute på innergården :-S Jag begav mig ut i skog och mark med Zäta och njöt av stillheten i skogen istället, ha ha :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards