Alla inlägg den 23 april 2009

Av Dressage - 23 april 2009 23:01

Idag har det varit sagolikt vackert väder! Temperaturen landade runt 18 grader och på promenad med Zäta i morse kunde konstateras att både magnolians, forsythians och rhododendronens vackra färger slog emot mig! Fantastiskt med vår. Aramis och jag fick den äran att i njuta länge och väl i den värmande kvällssolen, Aramis betande och jag studerande ponnyekipage flygandes över höga höjder på ridbanan under ledning av vår alldeles egen hopptränare. Aramis var verkligen glad och på hugget idag, han har till min förtjusning börjat nafsa lite! Inget elakt i det, bara allmänt kärvänligt - jag tycker om när mina hästar blir lite personliga och när det gäller Aramis är han mer än välkommen att ta tag i en jackärm eller två. Han har verkat förskrämd - men nu börjar han blomma upp! Bakkärran verkade lika hög som alltid och framkärran lika låg som alltid... Behöver jag säga att jag inte har mätt Aramis idag :o)

Av Dressage - 23 april 2009 21:52

Ni håller väl koll på Ryttarliv? www.ryttarliv.se :)

Av Dressage - 23 april 2009 13:02

Bestod i att rykta grå pålle, vädra täcke, smörja hovarna (torr i hovarna), fixa mat och beskåda hög bak och låg framdel :) Ha ha! Idag tror jag minsann att Aramis ska få beta gräs igen.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards