Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Dressage - 8 mars 2010 23:45

Idag blev det ingen stalldag för mig :( Aramis skulle vila, matte likaså och jag hade kvällen uppbokad med fotokurs på Hilton i Malmö! Lärorikt! Bjuder istället på ett par foton från gårdagen :)

    

Av Dressage - 8 mars 2010 12:40

Du glömmer väl inte att gå in på www.ryttarliv.se och tävla om ett par ursnygga och praktiskt skydd från Hööks?

Av Dressage - 8 mars 2010 12:12

Igår var det alltså tävling på schemat! Första för säsongen - och faktiskt första på ett helt halvår :-o Och mycket har hänt detta halvår. Vi har bytt sadel, Aramis har befriats från en gangsterlåsning OCH vi har börjat rida mer och mer samlat. Jag ska inte bli allt för långrandig (även om jag skulle kunna bli väldigt långrandig)... Pysslade länge och väl med Aramis innan jag lastade - han gick rakt in i släpet och stod snällt kvar medan jag fäste bommen bak. Härligt att han blivit så lätt att lasta! Det är ju ett aber om man, som jag som ofta åker själv, har ett gissel vid lastning. Men - det är numera en svunnen tid (peppar, peppar...). När jag startanmält oss och spanat in tävlingsplatsen gick jag bort och gjorde klart allt för urlastning! Misen gick snällt ut och väntade vänligt medan jag tog av transportskydd mm. Snart satt jag i sadeln (hade ingen pall för uppsittning - jisses vad hög han är!) och skrittade fram i ridhuset. När uppvärmningen tog vid kunde jag bara konstatera - WOW! Vad fin han kändes idag. Han hade en härlig takt, fint stöd i båda tyglar och längningarna satt, galoppen var riktigt samlad och fin! Red fram i 30-40 minuter och sedan var det dags att gå till collectringen. Kom in i ett väldigt ljust och nästan alldeles nytt ridhus! Fantastiskt underlag! Gjorde några sista checkar innan det blev min tur att gå in på banan. Jag hann tyvärr bara ett varv runt på banan innan domaren blåste (tyvärr säger jag eftersom Aramis vid det här laget var spänd som en fjäder - domarborden ((en skuggdomare)) var täckta med hiskeliga röda sammetsdukar som kunde anfalla när som helst). Vi genomförde vårt program, men ack så många missar pga alla spöken :-S Ha ha... Var det inte sammetsdukarna så var det en fläck i marken eller en högtalare på väggen. Detta blandat med en del missförstånd (till exempel väldigt samlad galopp hela medellinjen upp, istället för arbetstrav...). Detta resulterade så klart i att många bedömningspunkter blev både 4 och 5. Han släppte också ryggen stundtals pga att han var så spänd. Hur som helst så hamnade vi TROTS alla missar och spänd gosse på 63 % (lägst bedömda fick 48 % och vann gjorde de på 72 %). Kom 10:a av 30 ekipage och är väldigt nöjd med detta trots "omständigheterna". Man kan ju undra vad han fått om han inte varit så spänd och rädd för röda dukar :) Domaren skrev "pampig häst med härlig takt"! Nu kämpar vi vidare och är redan anmälda till ny tävling till helgen :)     

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards