Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Dressage - 21 mars 2010 22:45

Efter en lång och spännande Kyradag bar det så av till stallet och mina egna små fyrbenta vänner. Det var väl inte utan att man kände suget att hoppa upp i sadeln och prova lite nya verktyg efter Kyras clinic, men klockan hann bli fasligt mycket innan jag var fädrig med alla bestyr i stallet. Mockning av två boxar, skurning av två vattenkoppar, pussning av två hästmular, skölja ben, rykta, sätta mat, smörja in ben etc. Klockan hann bli 20.30 innan jag var klar med allt och då hade jag faktiskt inte hjärta att ta ut hästarna (som just mumsade i sig kvällshöet) ur deras nymockade boxar - hur gärna jag än ville. Jag styrde istället hem och började renskriva mitt material från clinicen. Cirka 200 bilder skulle också gås igenom och redigeras... På gensyn gott folk!  

Av Dressage - 21 mars 2010 17:52

Fredagen tillbringades, som ni kanske inte missat, hemma hos Ulla på Gekås :o) Det var, som vanligt, en dag späckad av shopping (människor i tusental) och lite bilkörning. Köpte faktiskt inte alls särskilt mycket som kan förknippas med min älskade hobby; ett fårskinn till sadeln, sadelfett och hovsmörja. Det var det. Mitt skåp är så fullt till bristningsgränsen av prylar och någon sade till och med att man är rädd att bli anfallen av skåpet när man går in i sadelkammaren...   Huuu :-/


Ullaredsdagen fick Aramis vila, han och Rigoletto blev kungligt ompysslade av C medryttare!


Det fick istället bli en extra lång stalldag på lördagen. Var nog i stallet tre timmar trots att det enda jag skulle göra var att rida och göra i ordning hästen före och efter ridpasset... C hade - snäll som hon är - redan fixat både mockning och matsättning :o) Idag ville jag testa att rida i Passieren - tillsammans med mitt nya fårskinn - och det blev ett pass jag sent kommer att glömma! Aramis flöt fram och stelheten som jag kände för ett par dagar sedan var ett minne blott. Han samlade sig riktigt fint i galoppen, travarbetet kändes super och jag jobbade några få meter på att få lite kadens i steget (är försiktig med detta, men kräver det sakta små, små bitar). Allt satt som gjutet och sadeln kändes riktigt trevlig.


Söndagen har spenderats tillsammans med Kyra! Under måndagen kommer clinicen att finnas på Ryttarliv!


  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards