Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Dressage - 24 mars 2010 23:24

Idag begav jag mig, tillsammans med en stallvän, ut på en härlig runda. Det är så himla mysigt nu när det börjar bli ljusare på kvällarna och underlaget består av fina sviktande grusvägar! Då kan man bara inte sitta i ridhuset och nöta! Tog på mina favoritskydd från Hööks, sadlade och begav mig iväg. Vår kompanjon var lite stimmig idag, men Aramis tog det hela med ro - han var mest rädd att bli påhoppad, stackaren :o) När vi kom bort till banvallen travade vi igång hästarna. Jag kunde inte förstå vilken härlig takt Aramis hade i sin trav idag! Jag satt bara och gapade. Hade ett härligt stöd i handen och Aramis travade på med ett riktigt fint gung. När vi nådde slutet av banvallen vände vi och fattade galopp, Aramis samlade sig och ville helst av allt gå findressyr :) Han är inte hästen som kör upp huvudet i skyn och drar iväg, nej han vill jobba och trava vackert :-P Så mot slutet av banvallen hörde Aramis motorsågsljud från en skog i fjärran. Och så började han stimma runt, han visste inte om han skulle upp, ner, in eller ut. Det blev mest stimmande på samma fläck. Snart fick jag honom att skritta på och när vi lämnat banvallen passade jag lämpligen på att trampa honom några steg här och där! Vårt sällskap var imponerad över Aramis tappra trampförsök, jag klappade om honom och han fick skritta i en LDR-form hem. En riktigt härlig och lyckad ritt hade vi idag (igen!). På fredag väntar bomträning för K och på lördag är det uteritt med samma sällskap som idag! Ha en strålande trevlig torsdag!
    

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards