Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Dressage - 9 mars 2010 23:30

Hade egentligen tänkt mig att rida ut en sväng, men mörkret gav sig till känna och undertecknads mun till kvarn såg till att denna planering grusades. Istället fick jag snabbt planera om och alternativen som stod kvar på listan var inte så många... Det fick bli ridhuset. Dock - idag skulle jag träna miljöträning med Aramis (med tanke på helgens "hemskheter"). När Aramis var uppvärmd och redo "råkade" jag tappa ner min väst i ridhusmarken. Jag tappade den så försiktigt jag kunde (inte på grund av att Aramis inte skulle bli skrämd utan på grund av att han inte skulle märka min maskerade fadäs). Han skrittade snällt vidare och jag samlade ihop honom - vi gick över i trav och red upp på medellinjen. Mycket riktigt. Tvärstopp och huvudet högt högt buret. Jag manade på och vi lyckades ta oss förbi den lurpassande västen. Gjorde samma rörelse igen och Aramis reagerade mycket mindre denna gång. Sedan red jag volter runt och nästan över västen och Aramis var mycket duktig. Därefter förflyttades västen till ett antal nya ställen i ridhuset. Hängandes ner för sargen et cetera. Jag måste säga att det gick riktigt bra! Han var egentligen bara rädd första gången och eftersom jag morrade lite på honom så kan vi hoppas att han numera överlämnar farligheter till mig :) Nåja, så lätt tror jag inte att det går - men man måste ju våga möta problemen (alltså utsätta honom för farligheter), annars kommer vi aldrig bli kvitt vårt problem. C kom in i ridhuset och jag visade henne "nya" Aramis ett par varv. Hon tyckte att A kröp lite bakom lod - ska tänka på det (rättas lämpligen till med lite uppresande tygeltag). (Det rör sig med största sannolikhet om en styrkefråga hos Aramis). Nyttigt att ha någon som står bredvid och tittar på! Guld värt!
    
Två favoritfoton!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards