Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Dressage - 11 mars 2010 23:06

Idag hade jag den stora äran att ha en filmare med mig i stallet :o) Tyvärr (får jag väl säga) gick inte Aramis sitt allra bästa, men jag lägger naturligtvis ändå ut filmen. Började passet med att rida många öppnor, få honom att sätta under sig och inte trampa utanför kroppen. Efter idogt arbete blev han väl mellan hjälperna och traven kunde ta vid. Red i något undertempo idag - för att Aramis inte ska få välja sitt favorittempt = fullt ös medvetslös :) Något jag lärde mig av Mattias Jansson var - rid hästen i det tempo och den form som den inte själv väljer! Idag var med andra ord inget gångartspass; fokus låg snarare på att få honom fram till bettet och mellan hjälperna. Han kändes okej - har dock gått mycket bättre i sina dagar :) Hoppas ni får en trevlig filmstund :)

Av Dressage - 11 mars 2010 21:23

Foto taget idag - med min underbara Nikon D90     

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards