Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Dressage - 18 mars 2010 23:56

Kunde konstatera, när jag skulle linda Aramis igår, att han var lite varm och svullen strax nedanför knäet (där förstärkningsbanden sitter). Jag tog ändå ut honom, som planerat, i ridhuset och genast i skritten kände jag att han inte var riktigt fräsch. Traven var inte bättre vilket gjorde att jag avbröt mitt pass. Gick in i stallet, lindade av, pratade med världens bästa medryttare som sedan följde med ut i ridhuset där vi kunde konstatera att Aramis egentligen rörde sig något förkortat med vänster bak (linad) - inte halt, bara stel. Jag skulle sätta mig ner för att studera stegen i "marknivå" och när jag gjorde detta for Aramis iväg som en katapult, slog bakut och efter detta rörde han sig klanderfritt. Märkligt.    Undras om han haft någon fis på tvären någonstans? Hur som helst så kunde både jag och C tydligt se att Aramis nu skrittade på med "kraft" i steget, till skillnad från när jag ledde in honom till ridhuset då han inte alls satte under sig bak så som vi är vana vid att se honom. I övrigt hade vi en mycket trevlig stallkväll med skratt, intressanta sadeldiskussioner och annat prat :o)

När jag kom till stallet idag hade jag därför bestämt mig för att bara leda Aramis, så vi gick på promenad i ridhuset. Jag hade inte tränsat - och lätt överladdad gosse hade kunnat bli väldigt pigg i luvan ute på vägarna! Idag var det förresten 12 grader när jag åkte till stallet   Härligt! Nu är våren på väg! I morgon passar Aramis på att vila en dag till - perfekt timing måste jag säga; eftersom jag åker iväg till Ullared och GeKås   Nej, mina vänner! Nu ämnar jag gå och lägga mig   Nattinatt!

Av Dressage - 18 mars 2010 13:44

Är du nyfiken på vinnarna i Ryttarlivs fototävling? Kika då in på www.ryttarliv.se
Snart publicerar vi en ny tävling - håll utkik :o)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards