Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Underbara, härliga Aramis!

Av Dressage - 22 mars 2010 22:09

Idag var det ett strålande vackert väder och en uteritt stod på schemat! Iklädd ett par fleecejackor och min högt älskade väst begav jag mig till stallet. Det var 8 grader varmt och all snö är nu ett minne blott här i vårt vackra skåne. Väl i stallet möttes jag av en brun liten kelsjuk Plätte, längre in i stallet stod en grå kelsjuk Mis och väntade på mattes pussar. Ställde Aramis i gången och gjorde i ordning honom, snart satt jag i sadeln och med stora kliv skrittade han iväg. När vi började närma oss banvallen samlade jag ihop den långa grå pållen och började trava några steg - han kändes härlig! Fint och ärligt stöd på båda tyglarna och nästan omgående kände jag båda ryggfilérna arbeta under mig. På tal om Kyras clinic igår måste jag tillstå att det var oerhört mycket som är identiskt med min egen filosofi (mycket på grund av att jag tränat för Kristian von Krusenstierna (Kyras elev), men även för att J - som lärt mig oerhört mycket - är helt inne på Kyras linje). Nåja, när vi nådde banvallen fick Aramis trava på, han kändes riktigt trevlig och jag fick dessutom för en gångs skull känslan av att sitta mitt över hästen. Till och med vänster häl kunde jag hålla ner! Vi vände och tog en annan väg tillbaka och några gånger under hemfärden kände jag att jag hade honom så samlad och eftergiven att han fick trampa några steg. Han svarade fint och fick massor av beröm! Efter detta fick han skritta i en LDR-form där han var helt självbärig - mäktig känsla! Idag var en riktigt härlig dag där jag hittade helt rätt känsla - för att citera Kyra!
  

 
 
Natalja

Natalja

22 mars 2010 23:25

Åh va härligt!!
Om jag blundar kan jag nästan se Aramis dansa framför mig : )
Hi hi, jag kände faktiskt igen din ridning i Kyras ridning (när du red Latin i somras)

Vilken supertrevlig bild på dig!!
Den visar absolut din gladaste sida! Kram kram

http://latin.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

22 mars 2010 23:55

Måste bara fråga var du står? Om det är samma banvall som jag red på innan? Bor du och står här i närheten av Helsingborg? Kul att det går så bra för er förresten :)

http://jenniekriistensson.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

23 mars 2010 08:07

Gudars så härligt! Älskade den där banvallen! Hörru du, när susar du förbi här och levererar lte Kyra-energi till oss på slätten? Snart I hope! kramar

 
Jolin

Jolin

23 mars 2010 08:23

Åh, låter härligt :) !

http://dressagebyJ.blogspot.com

 
Natalie

Natalie

23 mars 2010 14:55

Hittade precis hit och vill gärna skriva en rad om hur förtjust jag blev i din vackra skimmel. Verkligen en uttrycksfull häst! Vad är det frö stam på honom?
Mvh Natalie

http://www.colina.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

23 mars 2010 22:09

Natalja: Tack snällaste raraste du :o) Alltid trevligt när man känner igen mycket av det som sades :-) Kram kram

Jennie: Tack för din trevliga kommentar! Jag står i Staffanstorp med mina hästar, men vem vet - kanske är det samma banvall; väldigt lång sådan dock ;o)

Ida: Ja den där banvallen är underbart härlig! Speciellt nu när snön är borta :o) Jag ska faktiskt norrut på lördag - är du hemma? Kram kram

Jolin: Ja sådana pass lever man lääääänge på :)

Natalie: Och jag har varit inne och spanat på dina oerhört vackra PRE :o) Underbart fina! Jag får tacka för dina fina ord om min Aramis. Han är efter Dream of Heidelberg II - Azarro - Sonnenstrahl; en mecklenburgare! Varmt välkommen tillbaka hit!

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards